گروه تولید فیلم سینمایی «روز صفر» درباره دلیل غیبت خود در مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر یک بیانیه صادر کرد.

صندلي‌هاي خالي روز صفر در اختتاميه فيلم فجر

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که صندلی‌های خالی همه عوامل «روز صفر» در مرکز همایش‌های برج میلاد و مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر خبرساز شده بود، برخی رسانه‌ها به شوخی یا جدی گیر کردن سعید ملکان (تهیه‌کننده و کارگردان فیلم) در ترافیک سنگین تهران را دلیل غیبت او اعلام کردند. این در حالی است که از همان ابتدا می‌شد حدس زد نیامدن به مراسم اختتامیه یک تصمیم گروهی و نقش یخبندان و سرمای وحشتناک تهران در آن نزدیک به صفر بوده است.

در هر حال، برگزیدگان جشنواره سی و هشتم سیمرغ‌ها و جوایز خود را گرفتند و از پنج برنده پروژه «روز صفر» حتی یک نفر هم روی صحنه نرفت. اندکی بعد، عوامل این فیلم از علت غیبت خود رونمایی و البته اعتراف کردند که از برنده شدن «روز صفر» در پنج رشته «آگاه» بوده‌اند؛ اعترافی که به نظر می‌رسد محرمانه بودن تصمیم‌های هیات داوران فیلم فجر را از اساس زیر یک علامت سئوال بزرگ می‌برد.

در بخشی از بیانیه عوامل «روز صفر» درباره دلیل تصمیم غیرفرهنگی حاضر نشدن در اختتامیه فیلم فجر چنین آمده است: «خواستیم کنار مدیران فرهنگی قرار نگیریم که اصرار بر جا انداختن مسیری دارند که شایسته سینمای ایران نیست؛ مسیری پر از باج‌دهی و تکریم کسانی که با پنجه کشیدن به صورت سینما باعث منفور شدن همکاران سینمایی نزد مردم می‌شوند. با سپاس از داوران و آگاهی از برنده شدن در پنج رشته، ترجیح دادیم در مراسم اختتامیه شرکت نکنیم تا برای آیندگان جوابی داشته باشیم که ما شریک این بی‌فرهنگی‌ها نیستیم. سینما و مردم تحریم‌شدنی نیستند.»

فیلم سینمایی «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان در پنج رشته از جمله بهترین فیلم اول، بهترین فیلم از نگاه ملی و جایزه ویژه داوران برنده جایزه از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

کد خبر 483883

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha