مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

استان‌های کرمان و سیستان‌وبلوچستان از روز یکشنبه ۲۰ بهمن با بروز گردوخاک، با مشکلاتی مانند افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش دید افقی و تعطیلی مدارس روبه‌رو شدند که طوفان تا بعدازظهر چهارشنبه ۲۳ بهمن در این استان‌ها فروکش خواهد کرد.

طوفان شن

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از گروه ایرانشهر، مدیرکل مدیریت بحران کرمان با بیان اینکه شهرستان‌های ریگان و فهرج از روز یکشنبه درگیر طوفان شن و گردوغبار شدند و ۲ روز مدارس این ۲ شهرستان تعطیل بود، به همشهری می‌گوید: غلظت آلایندگی در برخی ساعت‌ها به ۲۰ برابر حدمجاز رسید تا جایی که علاوه بر تعطیلی مدارس در روزهای یکشنبه و دوشنبه، اداره‌های این ۲  شهرستان از ظهر دوشنبه تعطیل شد.  

مجید سعیدی با بیان اینکه طوفان و گردوغبار تا امروز بعدازظهر (چهارشنبه ۲۳ بهمن) ادامه دارد، می‌افزاید: راه‌های مواصلاتی کرمان به سیستان‌وبلوچستان تحت تاثیر طوفان شن قرار گرفتند و مشکلاتی برای تردد پیش آمد که رفع شد. همچنین در این مدت ۱۵۰ روستا تحت‌تاثیر طوفان بودند که از این تعداد راه ۷۳ روستا مسدود و ساعاتی بعد بازگشایی شد.  

وی با بیان اینکه طوفان به مزارع گندم و جو، تاسیسات شهری و برق برخی مناطق خسارت وارد کرده است، اظهار می‌کند: جزئیات خسارت‌ها بعد از فروکش کردن طوفان برآورد می‌شود.  شهرهای شمالی سیستان‌وبلوچستان هم در روزهای گذشته تا حدودی تحت‌تاثیر طوفان‌های شن قرار گرفتند و باد و گرد و خاک دید افقی در زاهدان را به ۳۰۰۰ متر کاهش داد. ‌

سرپرست شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وزش باد علاوه بر زاهدان در شهرهای نصرت‌آباد، خاش و مهرستان هم درجریان است، می‌گوید: میزان خیزش گردوخاک و پراکنش آن در این شهرها متفاوت است.

محسن بستانی با بیان اینکه بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان وزش باد شدید تا امروز (چهارشنبه) در استان ادامه دارد، می‌افزاید: سرعت وزش باد در زاهدان و شهرستان‌های شمال استان بیشتر خواهد بود.

به گفته وی، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و تاسیسات، احتمال سقوط بنرهای تبلیغاتی و شکستن درختان، خطر سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در ساختمان‌های نیمه‌کاره و اختلال در ترددهای جاده‌ای، ریلی و هوایی از اثرات مخرب وزش باد شدید و طوفان است.

کد خبر 483867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha