رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آبزی‌پروری، ظرفیت تولید ماهیان سردابی این استان به ۳۰ هزار تن در سال می‌رسد.

پرورش ماهی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، ذبیح‌الله غریب میزان تولید ماهی سردآبی استان چهارمحال و بختیاری را ۲۴ هزار تن ماهی قزل‌آلا در سال عنوان کرد و افزود: این استان چندین سال است رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی کشور را با بیش از ۱۵ درصد به خود اختصاص داده است.

غریب از تقاضای دریافت تخصیص آب برای ساخت و تکمیل مزارع پرورش ماهی سردآبی در نقاط مختلف استان از سوی تعداد زیادی از متقاضیان خبر داد و بیان کرد: در صورتی که طرح‌های نیمه‌تمام این استان از جمله مجتمع پرورش ماهی ۴۵۰ تنی هلن شهرستان کیار فعال و راه‌اندازی شود، ظرفیت تولید این محصول در استان به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، سرانه مصرف ماهی در این استان را ۷ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم و میانگین جهانی بالای ۲۰ کیلوگرم است.  

غریب از فعالیت بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی دارای پروانه بهره‌برداری در سطح استان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۹۹ درصد مزارع در حوضه سرشاخه‌های کارون قرار دارد.  

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌ انجام شده سال آینده صادرات ماهیان سردآبی به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و روسیه به بیش از ۵۰۰ تن خواهد رسید.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با ارائه کد تاییدیه فنی بهداشتی دامپزشکی جهانی به ۲۰ واحد بهره‌بردار و تولیدکننده آبزی‌پرور، فرآیند صادرات محصول ماهی سردابی با کیفیت و مشتری‌پسند از این استان به خارج از کشور فراهم شد.  

غریب به اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفری صنعت آبزی‌پروری در این استان، اشاره کرد و گفت: این استان ۱۰ سال متوالی رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را به خود اختصاص داده است.  

چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده رود و دز و داشتن حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر ساحل رودخانه استعداد و ظرفیت مستعدی برای پرورش ماهی وآبزی‌پروری دارد.

کد خبر 483861

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha