با پیگیری شورایاران محله جوادیه و به همت مسئولان ناحیه یک شهرداری منطقه۱۶ تخریب ۴ساختمان متروکه دردسرآفرین انجام شد.

تخریب املاک متروکه

همشهری آنلاین/ رضا نیکنام: رفع کمبود سرانه‌های فضای سبز، اجتماعی و فرهنگی، ورزشی و... از مهم‌ترین مطالبات شهروندان ساکن محله جوادیه است که از سال‌ها قبل، شورایاران پیگیر تحقق این خواسته‌ها بوده‌اند. با این وجود پیدا کردن زمین و فضای مناسب برای ایجاد این سرانه ها در کوچه‌پسکوچه‌های درهم تنیده جوادیه کار ساده‌ای نیست و از سوی دیگر تأمین بودجه موردنیاز برای تملک و آزادسازی زمین و املاک، توجه ویژه شهروندان را می‌طلبد. به همین دلیل مسئولان ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۶ تملک و تخریب ۴باب ساختمان متروکه را در زمره فعالیت های خود گذاشتند؛ املاکی که سال‌ها به حال خود رها شده بود و در این مدت جز بروز انواع آسیب‌های اجتماعی هیچ فایده ای برای ساکنان نداشت. با این اقدام مسئولان شهری، در کنار رفع معضلات اجتماعی از محله جوادیه و تلاش برای افزایش سرانه فضاهای سبز، از تبدیل این خانه‌ها به مجتمع‌ها و آپارتمان‌های مسکونی جلوگیری شد که منجر به افزایش جمعیت محله می‌شد.

«مجتبی مظفری» شهردار ناحیه یک منطقه۱۶ درباره ضرورت و علت تخریب این املاک متروکه در محله جوادیه به خبرنگار همشهری محله می‌گوید: «در چند سال گذشته با افزایش ساخت‌وسازها و تبدیل خانه‌های ویلایی به مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌های پرجمعیت شاهد رشد بی‌رویه جمعیت و از سوی دیگر شاهد افزایش نیازها و خواسته‌های ضروری شهروندان بودیم. در صورتی که در آن سال‌ها برای تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهروندان از جمله مدرسه، درمانگاه، ورزشگاه و حتی محلی برای تفریح و گردش فکر اساسی نشده است.»

وی اضافه می‌کند: «در واقع عملیات تخریب و پاکسازی املاک متروکه واقع در خیابان ۱۰متری دوم جوادیه تلاشی بوده برای جبران بخشی از سرانه‌های فراموش شده این محله که البته شورایاران نیز در این امر تلاش فراوانی داشتند. وجود این ساختمان‌های متروکه دردسرهای فراوانی برای اهالی داشت که نمونه آن‌ تردد افراد معتاد و خلافکار در این خانه‌ها بود که امنیت ساکنان را در معرض خطر قرار می‌داد.»

مظفری عنوان می‌کند که این ساختمان‌ها کنار هم قرار داشتند و پس از تملک توسط شهرداری منطقه۱۶، با قید فوریت و با حضور عوامل اجرایی و نماینده شورایاران محله جوادیه، با تلاش نیروهای خدمات شهری و ماشین‌آلات سنگین به‌طور کامل تخریب شد و به طور همزمان، نخاله‌های ساختمانی و ضایعات به خارج از شهر  انتقال پیدا کرد.

شهردار ناحیه یک منطقه۱۶ می گوید:‌ «پس از تخلیه کامل نخاله‌های ساختمانی از محل های مذکور، عوامل و نیروهای اداره خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه فعالیت های لازم برای ساخت  بوستانی ۳۵۰متر مربعی با امکانات مناسب را  آغاز کردند و تلاش می کنیم قبل از ایام نوروز مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

«محمد آزادی» دبیر کارگروه شهرسازی شورایاران منطقه۱۶ که سابقه چند دوره فعالیت و دبیری در شورایاری محله جوادیه را در فعالیت هایش دارد، می‌گوید: «اهالی با مشاهده تخریب ساختمان‌های متروکه در خیابان ۱۰متری دوم جوادیه بسیار خوشحال شدند؛ به‌ویژه زمانی که متوجه شدند به جای این خانه‌های فرسوده و قدیمی قرار است بوستانی با امکانات و تجهیزات مناسب ساخته شود.»

وی ادامه می دهد:‌ «به تازگی در زمین مناسبی در نزدیکی سرای محله جوادیه هم کلنگ ساخت یک مجموعه ورزشی به زمین زده شد که برای استفاده اختصاصی بانوان محله جوادیه ساخته خواهد شد.»

کد خبر 483686
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha