رئیس سازمان جهانی بهداشت می‌گوید موارد تاییدشده انتقال کوروناویروس بوسیله افرادی که هرگز به چین مسافرت نکرده‌اند، ممکن است بیانگر نوک کوه یخی انتشاری گسترده باشد.

coronavirus

به گزارش گاردین تدروس آدهانوم قبرسیوس هنگامی این سخنان را می‌گوید که بسیاری از افراد در چین پس از تعطیلات تمدید شده سال نوی قمری به سر کار باز می‌گردند.

در همین حال در یک کشتی تفریحی لنگرانداخته در ساحل ژاپن که مسافران در آن  به علت شیوع کوروناویروس در کابین‌هایشان قرنطینه شده‌اند، ۶۰ مورد عفونت کوروناویروس تایید شده است و بریتانیا با افزایش سطح هشدار بهداشتی در این کشور اعلام کرد عفونت کوروناویروس «تهدیدی وخیم و فوری» برای بهداشت عمومی است.

قبرسیوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در توئیتی درباره شیوع کوروناویروس نوشت: «موارد نگران‌کننده‌ای از انتشار کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ از افرادی که سابقه سفر به چین ندارند، گزارش شده است. کشف شمار اندکی از چنین مواردی ممکن است بیانگر انتقال گسترده‌تر ویروس در کشورهای دیگر باشد؛ به طور خلاصه، ممکن است ما فقط نوک کوه یخ را ببینیم.»

در همین حال، اعضای یک گروه کارشناسی سازمان جهانی بهداشت به چین پرواز کرده‌اند تا به هماهنگ کردن پاسخ به بحران در این کشور کمک کنند. آخرین ارقام منتشر شده نشان می‌دهد شمار افراد دچار عفونت از ۴۰۰۰۰ گذشته و شمار افراد فوت‌شده به علت آن به ۹۰۸ مورد رسیده است. 

بازگشت به کار پس از تعطیلاتی طولانی

کارگران در سراسر چین بازگشت به اداره‌ها و کارخانه‌ها را شروع کرده‌اند و دولت برخی از محدودیت‌ها از لحاظ کار و مسافرت را لغو کرده است. در پکن، پایتخت چین خیابان‌ها شلوغ‌تر از حد معمول در هفته‌های اخیر بود، اما قطارهای مترو که معمولا در روزهای کاری پر از مسافر هستند، هنوز تقریبا خالی‌اند. معدود عابرانی که در خیابان‌ها یا در قطارهای مترو بودند، ماسک زده بودند. بسیاری از شرکت‌ها از کارکنانش خواسته‌اند از خانه کار کنند.

مقامات از صاحبان کسب و کار خواسته‌ بودند ۱۰ روز به تعطیلات سال نوی قمری که معمولا در پایان ماه ژانویه به پایان می‌رسد، بیفزایند.

همه‌گیری کوروناویروس باعث اختلال بزرگی در چین شده است. شهرهای پرازدحام چین در طول دو هفته گذشته پس از فرمان دولت تعطیلی تقریبا کامل شهر با لغو پروازها، بستن کارخانه‌ها و تعطیلی مدرسه‌ها به شهرهای اشباح بدل شدند.

کد خبر 483676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha