این روزها آماده سازی ایستگاه مترو کیانشهر در خط ۶ انجام می شود تا دسترسی بیش از ۷۰ هزار نفر ساکنان این محله به حمل و نقل آسان شهری فراهم و هموار شود.

مترو کیانشهر

همشهری آنلاین- سارا جعفرزاده: تقاطع خیابان عزیزخانی و صالحی در محله کیانشهر مکانی است که ساختمان در حال آماده سازی ایستگاه مترو کیانشهر در آن قرار دارد. ایستگاهی که دسترسی ۷۰ هزار شهروند این محله و محله‌های همجوار به نقاط مختلف شهر را میسر می‌کند و حمل و نقل عمومی در این محله را بهبود می‌بخشد. در گذشته اهالی این محله از طریق ایستگاه مترو دولت آباد تردد می کردند اما تا چند روز دیگر سفرهای درون شهری خودشان را از طریق ایستگاه مترو کیانشهر انجام خواهند داد. روند آماده سازی این ایستگاه این روزها در مراحل پایانی است.

تجهیز امکانات داخلی

قرار است به زودی ایستگاه مترو کیانشهر افتتاح شود و حالا آخرین روزهای کاری گروه های مختلف کارگران در ایستگاه مترو کیانشهر است. به گفته مسئولان این پروژه، ساخت این ایستگاه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است. از هزینه که بگذریم این روزها کارگران سخت مشغول کارند تا به زودی شاهد آماده سازی کامل این ایستگاه باشیم.
وارد ایستگاه که می‌شویم در قسمت سالن اصلی ایستگاه گیت‌های ارائه بلیط و ورود و خروج مسافران در حال‌آماده سازی است و در مرحله نهایی آزمایش قرار دارد. آنچنان که پیداست آسانسورها هم راه اندازی شده‌اند. در سکوهای ضلع جنوب شرقی عده ای از کارگران را می‌بینیم که مشغول نصب صندلی‌های داخل ایستگاه هستند. به گفته مسئولان در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد کارهای تجهیز ایستگاه مترو کیانشهر انجام شده است.

زمین بایر دیروز

 مکان فعلی ایستگاه مترو کیانشهر در گذشته زمین بدون استفاده بوده است. «نورالدین باقرفام» دبیر شورایار محله کیانشهر جنوبی در این‌باره می‌گوید: «مکان فعلی ایستگاه مترو کیانشهر زمین بایری بود که بلا استفاده مانده و فقط به جایی برای جمع شدن زباله تبدیل شده بود. البته به دلیل اینکه این زمین در تقاطع خیابان صالحی و عزیز خانی قرارداشت و بایر بود با کوچکترین وزش باد گرد و غباری فراوانی از زمین بلند می‌شد و موجب آزار اهالی بود.»
او می افزاید: «متاسفانه دسترسی به شبکه حمل و نقل در محله کیانشهر بسیار ضعیف است و افتتاح این ایستگاه می‌تواند به تعداد زیادی از اهالی این محله خدمت رسانی کند.»

ضلع جنوب شرقی آماده افتتاح

ایستگاه کیانشهر در دو ضلع شمال و جنوب شرقی خیابان صالحی و عزیز خانی قرار گرفته است اما به دلایل فنی در حال حاضر فقط ضلع جنوب شرقی افتتاح می‌شود.
«مسعود لواف زاده» معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۱۵ دراین باره می‌گوید: «در حال حاضر ایستگاه مترو کیانشهر در مراحل پایانی تجهیز امکانات قرار دارد. با افتتاح این ایستگاه تحول بزرگی درشبکه حمل و نقل محله کیانشهر و منطقه ۱۵ رخ می دهد و دسترسی شهروندان به نقاط مختلف میسر می‌شود. در حال حاضر به دلیل برخی مشکللات فعلا ایستگاه مترو کیانشهر در سکوی  ضلع جنوب شرقی افتتاح خواهد شد و افتتاح ضلع شمالی آن به بعد موکول می‌شود. پیش بینی می‌شود در صورت نبود مشکل این ایستگاه ۲۸ بهمن ماه افتتاح شود. »

ایجاد پایانه تاکسی

با توجه به نیاز مسافران به ناوگان حمل و نقل عمومی قرار است تمهیداتی برای ایجاد پایانه تاکسی در نزدیکی ایستگاه مترو کیانشهر انجام شود. ‌باقرفام می‌افزاید: «با توجه به اینکه در محله کیانشهر فقط یک خط اتوبوس به مقصد میدان شهدا و میدان خراسان تردد می‌کند لازم است که اتوبوس دیگری به سمت پایانه خاوران اضافه شود. از طرفی صحبت‌هایی با مسئولان حوزه ترافیک شده تا زمین خالی که در نزدیکی ایستگاه مترو کیانشهر قرار دارد به پایانه تاکسی تبدیل شود تا مسافران بتوانند به نقاط مختلف منطقه سفر کنند.

کد خبر 483664

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha