بازرگانان چینی در پی ادامه اپیدمی ویروس کرونا، به دنبال خرید فوری اتانول صنعتی برای مصارف پزشکی و ارسال آن به چین هستند.

بشکه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، منابع بازرگانی در ویتنام به پلاتس گفتند: اتانول صنعتی در بازار محدود شده زیرا در پی شیوع ویروس کرونا در چین که به افزایش تقاضا برای اتانول برای مصرف پزشکی منجر شده است،  برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تایلند هم به عنوان یک تامین کننده دیگر اتانول صنعتی مطرح است اما قیمت اتانول صنعتی در این کشور به بالای ۹۰۰ دلار در هر تن رسیده و ارسال اتانول به چین را به شدت گران کرده است. به علاوه تقاضا برای محموله‌های فوری وجود دارد زیرا حدود یک ماه زمان می‌برد تا محموله‌ها به چین برسند و معلوم نیست تا چه مدت نیاز به این مواد وجود دارد.

منابع بازرگانی اتانول صنعتی چین که می‌تواند برای اهداف پزشکی مصرف شود را ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ یوان در هر تن تخمین زده‌اند در حالی که پیش از تعطیلات سال نوی چینی بالای ۵۰۰۰ یوان در هر تن بود اما به دلیل افزایش تقاضا، گران شد.

کارخانه‌های اتانول چینی در طول تعطیلات سال نوی چینی همچنان مشغول فعالیت بودند و به تولید اتانول برای مصارف پزشکی پرداختند.

بر اساس گزارش پلاتس، آمار گمرکی نشان داد چین در سال ۲۰۱۹ مجموعا ۱۰۴ هزار و ۲۱ متر مکعب اتانول وارد کرد که در مقایسه با واردات سال پیش از آن ۹۰ درصد کاهش داشت. تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، باعث شد واردات چین از آمریکا به شدت کاهش پیدا کند.

کد خبر 483643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha