مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: نوسازی واحدهای مسکونی تخریبی سیل‌زدگان استان به طور میانگین با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و تا پیش از نوروز تکمیل و تحویل داده می‌شود.

واحد‌های مسکونی سیل‌زدگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد خانی‌نوذری افزود: بر اثر سیل اواخر اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ حدود ۳۸۰ واحد مسکونی در استان مازندران به طور کامل تخریب شد و به حدود ۶ هزار و ۸۰۰ واحد نیز خسارت وارد آمد که کار بازسازی و مرمت با پرداخت تسهیلات بلافاصله پس از فروکش کردن سیل و پاکسازی منطقه شروع شد.

وی گفت: با اعلام این که بازسازی بخشی از واحدهای مسکونی تخریب شده هنوز تمام نشده، همه این واحدهای مسکونی تا پیش از پایان زمستان تکمیل می‌شود و سیل‌زدگان در آن ساکن خواهند شد.

خانی‌نوذری بیان کرد: دولت برای ساخت و مرمت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان حدود ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات نوسازی و بازسازی  به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.

وی افزود: تاکنون حدود یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت و بازسازی به خانوارهای سیل‌زده پرداخت شد به طوری که هر خانوار سیل‌زده دارای واحد مسکونی تخریبی به طور میانگین ۵۰۰ میلیون ریال و مرمتی نیز حدود ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: علاوه بر این، به واحدهای مسکونی تخریبی و مرمتی نیز به میزان خسارت‌ها کمک‌های بلاعوض پرداخت شد و در مجموع سیل‌زدگان مازندرانی حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از دولت دریافت کردند.

وی افزد: حضور بموقع کارگزاران دولت در منطقه سیل‌زده و ایجاد هماهنگی در سطح استانی و ملی سبب شد تا مرمت و نوسازی واحدهای سیل‌زدگان در این استان با سرعت کم‌سابقه‌ای اجرایی شود و به همین خاطر هم تا اواخر اسفند ماه ۹۸ سوت پایان بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان مازندرانی نواخته می‌شود.

در ۲ سیل اسفند ۹۷ و فروردین ماه ۹۸ حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مسکونی، زیربنایی و کشاورزی مازندران خسارت وارد شد.  

پیگیری مرمت زیرساخت‌های سیل گلوگاه 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران همچنین در مورد نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در شهرستان گلوگاه در شرق این استان به خاطر جاری شدن سیل در آبان ماه امسال هم گفت: بیشترین خسارت سیل در این شهرستان در روستاهای ولمازو، سیدمحله، تیله‌نو و خورشیدکلا و زیرساخت‌های آن بود که پیگیری برای بازسازی شروع شد.

خانی‌نوذری افزود: به سیل‌زدگانی که واحدهای مسکونی آنها نیز خسارت‌دیده بود، تسهیلات مصوب برای مرمت پرداخت شده است.

بارندگی شدید ۱۱ آبان ماه در شرق مازندران که در چند ساعت به بیش از ۱۴۰ میلی‌متر رسید سبب جاری شدن سیل و ایجاد خسارت در بخش‌های مختلف مسکن، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و زیرساخت‌ها شده بود.

بر اساس اعلام مسئولان شهرستان، براثر این حادثه طبیعی یک بانوی سالمند جانش را از دست داد و به ۳۰ واحد مسکونی در چند روستا خسارت وارد شد.

کد خبر 483606

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha