معاون نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: ۵۹۰ واحد صنعتی مشمول آلودگی زیست‌محیطی در استان هستند.

آلایندگی

به گزارش هشمهری‌ آنلاین، سعید موسوی، معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی افزود: در استان حدود ۳ هزار و ۵۵۰ واحد صنعتی در حال فعالیت هستند که از این تعداد ۵۹۰ واحد مشمول آلودگی زیست‌محیطی هستند.  

وی بیان کرد: ۵۴۹ مورد از ۵۹۰ واحد صنعتی مشمول آلودگی، از طریق اداره‌کل محیط‌زیست مورد پایش قرار گرفته است، اظهار کرد: حدود ۴۰۹مورد از ۵۹۰ واحد صنعتی نیز مشمول پایش خوداظهاری بوده است که توسط آزمایشگاه‌های معتمد محیط‌زیست هزار و ۴۲۸ بار مورد نمونه‌برداری و بازدید قرار گرفته است.  

موسوی ادامه داد: در مجموع ۴۳۲ مورد اخطاریه به واحدهایی که استانداردهای زیست‌محیطی را رعایت نکرده بودند صادر شد و ۱۰ واحد نیز برای پلمب و منع از فعالیت به مراجع‌ قضایی معرفی شده است.  

وی در مورد پایش‌ها اظهار کرد: پایش‌ها بسته به نوع فعالیت واحدها متفاوت است ولی طبق آیین‌نامه‌ها هر واحد به صورت فصلی و هر ۳ ماه یکبار مورد بازدید قرار می‌گیرد.  

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان افزود: اکثر واحدهای آلاینده استان و شهر ارومیه که بیشتر سبب آلودگی آب و هوا می‌شوند مربوط به مجموعه واحدهای آسفالت، آجرپزی، معادن شن و ماسه و همچنین صنایع‌غذایی و شهرک‌صنعتی است.  

موسوی برای کاهش آلودگی آب اظهار کرد: در پایش‌های فصلی از همه رودخانه‌ها نمونه‌برداری صورت می‌گیرد و ضمن آنالیز، منابع آلاینده شناسایی شده و اخطاریه صادر می‌شود. واحدهای‌صنعتی نیز که خروجی پساب دارند سرزده و رندومی تحت‌کنترل هستند.  

وی اظهار کرد: حدود ۱۳واحد بزرگ نظیر واحدهای پتروشیمی، تولید آب‌میوه، لبنیاتی، خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب‌ها و خروجی دودکش‌های سیمان مجهز به سیستم پایش آنلاین هستند.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان افزود: در شهرستان تکاب اطراف معادن طلا نیز برای حفظ آب‌های زیرزمینی سیستم پایش آنلاین وجود دارد و اطلاعات را به صورت آنلاین و به روز در اختیار داریم.  

کد خبر 483604

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha