مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس از افزایش پایداری شبکه تامین و توزیع برق در استان فارس خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از توان تولید، راهکارهای به‌روز انتقال و توزیع می‌توان امید داشت که شهروندان تابستان پیش رو را بدون دغدغه و نگرانی از قطع برق بگذرانند.  

برق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالعزیز کریمی  افزود: از شهریور ماه گذشته راهکارهای کاهش مصرف برق در ساعت‌های اوج، رویکردهای توافق با صنایع و کشاورزان و راهکارهای ترویج مصرف بهینه برق دنبال شده و امیدواریم تابستان پیش رو نیز چون تابستان گذشته و حتی بهتر از آن دغدغه و نگرانی برای قطع برق نداشته باشیم.  

وی افزود: تابستان گذشته اوج مصرف برق در استان فارس نقطه ۳۶۰۰ مگاوات بوده است و اگر بر اساس برآوردهای هرساله با ۵ درصد افزایش مصرف روبرو باشیم امسال باید توان تولید حدود ۳۸۰۰ مگاوات انرژی در ساعت اوج را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس بیان کرد: بنابراین تجهیزات و تأسیسات نیروگاهی و انتقال و توزیع باید برای تامین ۱۸۰ مگاوات انرژی بیشتر از تابستان گذشته آماده باشد درحالی‌که توان تولید و تامین انرژی در تابستان امسال بیشتر از این عدد برنامه‌ریزی‌ شده است.  

کریمی گفت: مدیریت مصرف بهینه شرط اصلی برای تحقق مصرف بدون دغدغه در تابستان امسال است اظهار امیدواری کرد که شهروندان نیز در این زمینه مشارکت و همراهی کنند.  

بهره‌برداری از ۲۳ پروژه برق‌رسانی در فارس و بوشهر

 وی در ادامه با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در ایام دهه فجر امسال تعداد ۲۳ پروژه تامین برق در استان‌های فارس و بوشهر به بهره‌برداری رسید که ۱۵ پروژه در فارس و ۸ پروژه در استان بوشهر افتتاح‌ شده است.  

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس هدف از افتتاح این پروژه‌ها را افزایش پایداری برق، ارتقای اطمینان شبکه و تامین برق مورد نیاز برق موردنیاز مشترکان جدید دانست و ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم افتتاح‌ شده در این ایام، پست ۶۳ کیلوولت شهرستان بیضا است، این اقدام باهدف تامین برق مورد نیاز کشاورزان منطقه انجام‌ شده است.

کد خبر 483601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha