دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

خط انتقال ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه پساب شهری برای نخستین بار در کشور افتتاح شد و به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

نخستین پروژه ملی تصفیه پساب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا،  در برنامه افتتاح پروژه‌های دهه فجر، چندین پروژه شرکت پالایش نفت اصفهان- پالایشگاه با حضور استاندار افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

نخستین پروژه ملی زیست‌محیطی تصفیه و استفاده صنعتی از فاضلاب شهری در شرکت پالایش نفت اصفهان با رویکرد کاهش مصرف منابع آب شرب با ظرفیت ۷۵۰ متر مکعب در ساعت راه‌اندازی شد.

در این پروژه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، انتقال و تصفیه پساب شاهین شهر با همکاری ۲ شرکت داخلی در ۳ مرحله ساخت ایستگاه پمپاژ پساب در محل تصفیه‌خانه، ساخت خط انتقال پساب به پالایشگاه و ساخت تصفیه‌خانه در محل این شرکت انجام گرفته است، به‌ طوریکه ۷۵۰ متر مکعب پساب شهری در ساعت را تصفیه می‌کند.

این پروژه در مدت ۲۴ماه و با هزینه بیش از ۱۰۰میلیارد تومان در محل شرکت پالایش نفت اصفهان ساخته شد.

همچنین شرکت پالایش نفت اصفهان برای بارگیری فرآورده‌های ویژه خود، ۱۸ سکوی بارگیری با هدف بارگیری محصولاتی همچون لوب کات، آیزوریسایکل، انواع حلال‌ها و وکیوم باتوم(ته‌مانده برخ خلا) طراحی و در مساحت ۱.۵هکتار با هزینه‌ای بیش از  ۶۰ میلیارد تومان ایجاد کرده است.

این سکوها به‌صورت دونازله در ۹ ردیف در نظر گرفته شده است، به‌طوریکه سکوی بارگیری وظیفه ارائه فرآورده‌های سبک (مانند انواع حلال‌ها) و ۶ سکو نیز وظیفه بارگیری فرآورده‌های سنگین (مانند لوب کات، وکیوم باتوم و آیزوریسایکل) را برعهده دارد.

کد خبر 483585
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha