مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: هم اکنون در اکثر محورهای جاده‌ای استان برف می‌بارد و حجم برف در برخی جاده‌ها از جمله محور اسالم- خلخال به بیش از نیم‌متر رسیده است.

محورهای برفی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا نازک‌کار افزود: ارتفاع برف در محور پونل- خلخال از توابع رضوانشهر و بلوردکان - خصیب دشت از توابع املش ۳۰ سانتی‌متر، گیلوان از توابع ماسال ۲۰ سانتی‌متر و آبی‌نام از توابع سیاهکل و لاهیجان نیز ۱۰ سانتی‌متر رسیده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه راه‌های استان به غیر از محور پونل- خلخال که به‌دلیل ایمنی تردد کنندگان از فصل پاییز بسته است، باز و تردد در آنها در جریان است.

نازک‌کار اضافه کرد: هموطنان قبل از تردد در جاده‌های استان برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

 رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان هم با بیان اینکه در برخی مسیرهای کوهستانی همچون گردنه حیران حجم برف به ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر رسیده است از مردم خواست در این شرایط جوی از سفرهای غیرضروری و تردد در راه‌های استان خودداری کنند.

سرهنگ حسین محمدپور افزود: در صورت ضرورت سفر، رانندگان تجهیزات ایمنی همچون زنجیرچرخ و امکانات زمستانی از قبیل پوشاک گرم، جیره خشک، سوخت کافی به همراه داشته باشند؛ ضمن آنکه قبل از حرکت از سالم بودن خودروی خود مطمئن شوند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تردد در راه‌های استان عادی و روان است، به‌دلیل شرایط بارشی جاده‌ها لغزنده و دید افقی در راه‌های استان کم است، از این رو رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت و تمامی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا ترددی ایمن را در محورهای استان داشته باشند.

بارش برف از شب گذشته از ارتفاعات به مناطق جلگه‌ای رسیده و اکنون شاهد بارش برف در سطح شهرهای استان هستیم و بر اساس پیش‌بینی‌ها امروز دوشنبه ۲۱ بهمن گسترش بیشتری در نواحی جلگه‌ای خواهد داشت، ضمن آنکه توده هوای سرد و بارشی تا حوالی ظهر سه‌شنبه ۲۲ بهمن از غرب استان و تا عصر و شب بتدریج از مرکز و شرق استان خارج می‌شود.

 در ۴۸ ساعت اخیر دمای هوای استان نیز به طور محسوسی کاهش یافته است.

کد خبر 483546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha