رکورددار تعداد رآکتورهای هسته‌ای در جهان آمریکا و بعد از آن فرانسه و چین است.

هسته اي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ، گزارش وضعیت صنعت هسته‌ای جهان برای سال ۲۰۱۹، مروری بر سن، بهره‌برداری، تولید و ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در کشورهای مختلف را ارائه می‌دهد.

بر این اساس تولید انرژی هسته‌ای جهانی در سال ۲۰۱۸، به دلیل افزایش ۱۹ درصدی در چین که در این کشور ۷ رآکتور جدید به بهره‌برداری رسید، ۲.۴ درصد رشد کرد.

از سوی دیگر با وجود این افزایش نسبی، انرژی هسته‌ای با روند کاهشی آهسته خود، از ۱۷.۵ درصد در سال ۱۹۹۶ که اوج خود بود، به ۱۰.۱۵ درصد در سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است.
همچنین، باید اشاره کرد که تعداد رآکتورهای جدید در دست ساخت، برای ششمین سال متوالی کاهش یافته و از تعداد ۶۸ در اواخر سال ۲۰۱۳، به ۴۶ در اواسط سال ۲۰۱۹ رسیده است.

قابل ذکر است که در سال ۲۰۱۹، ۴۱۷ رآکتور قابل استفاده در سراسر جهان گزارش شد و ۲۸ مورد دیگر نیز برای ساخت در طولانی مدت برنامه‌ریزی شد.
قابل ذکر است که بر اساس لیست ارائه شده در خصوص کشورهایی که بیشترین تعداد رآکتورهای قابل استفاده را دارند، آمریکا با تعداد ۹۷ رآکتور در جایگاه نخست قرار گرفت.

به دنبال آن، کشورهای فرانسه و چین به ترتیب با دارا بودن ۵۸ و ۴۷ رآکتور هسته‌ای، در جایگاه‌های دوم و سوم به چشم می‌خورند.

کد خبر 483486

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha