کیفرخواست ۲ نفر از فعالان حوزه فمینیسم به اتهام همکاری با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در موضوع زنان و خانواده صادر شد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «هدی عمید» و «نجمه واحدی» ۲ نفر از فعالان حوزه فمینیسم هستند که کیفرخواست آنها به اتهام همکاری با دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی در موضوع زنان و خانواده در دادسرای ناحیه ۳۳ صادر شده است.

بر اساس این کیفرخواست، نامبردگان با توجه به تحقیقات و محتویات پرونده، مجرم تشخیص داده شده‌اند و پرونده آنها برای صدور حکم نهایی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده، این افراد و شبکه مرتبطان آنها که در سال ۹۷ توسط سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شدند، طی قراردادی با موسسه آمریکایی «خانه آزادی» و دریافت مبالغی اقدام به اجرای پروژه‌های این موسسه در موضوعات زنان و ترویج مفاهیم فمنیستی خانواده کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، موسسه خانه آزادی در طول اجرای پروژه، چند کارگاه آموزشی در کشورهای گرجستان و ترکیه برای آموزش این افراد برگزار کرده است. مهرانگیز کار، نسرین افضلی، مسیح علینژاد، حسین قاضیان، امین ثابتی برخی از اساتید این کارگاه‌ها هستند.

کد خبر 483451

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha