مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

خرید و مصرف هرگونه فراورده‌های خام دامی از دستفروشان و فروشندگان سیار به دلیل نامشخص بودن وضعیت بهداشتی این گونه گوشت‌ها می‌تواند سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر بیاندازد.

گوشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یکشنبه ۲۰ بهمن به شهروندان توصیه کرد فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی و ... را از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر عرضه تهیه کنند.

وی اظهار کرد: فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف کوتاهی دارند و باید در محیطهای بهداشتی به عرضه برسند.

این مسئول گفت: وضعیت بهداشتی گوشت‌هایی که توسط دستفروشان عرضه میشود نامشخص بوده و فروشندگان نیز شناسنامه بهداشتی ندارند.

زینالی بیان کرد: فرهنگ سازی برای عدم خریداری این گونه گوشت ها منجر به توقف عرضه غیربهداشتی آنها توسط دستفروشان و فروشندگان سیار میشود با این وجود با برگزاری گشتهای مشترک با همکاری ادارات کل دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و نمایندگان دستگاه قضا با متخلفان در این زمینه برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: البته در گام نخست باید شهرداری نسبت به برخورد با این دستفروشان اقدام کند و در مرحله بعد و پس از اطلاع، دامپزشکی با بررسی موضوع مراتب را به دستگاه قضا اعلام می‌کند.

اخیرا علاوه بر گسترش فعالیت جگرکی‌های سیار در مناطق مختلف شهر قزوین، برخی نیز از طریق وانت بارها اقدام به فروش ماهی می‌کنند.

کد خبر 483414

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha