جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
۰ نفر

با گسترش روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی، راه اندازی و پیوستن به چالش‌های مختلف به امری رایج بدل شده ولی چالش سال جدید میلادی در حالی وایرال شد که شرکت‌کنندگان خاصی دارد.

انعام

به گزارش همشهری آنلاین، سال جدید میلادی با اخبار و اتفاقات عجیبی شروع شد؛ از اخبار مربوط به آتش‌سوزی استرالیا گرفته تا ویروس کرونا و ... اما چالش عجیبی که تقریبا همزمان با شروع سال نو آغاز شده است دنبال کنندگان خاصی دارد!

یواس‌ای‌تودی با انتشار گزارشی از وایرال شدن چالش انعام در آمریکا خبر داده و گفته ارقامی که به عنوان انعام روی فاکتورهای فروشگاهی، رستورانی و خدماتی پرداخت می‌شوند تعجب برانگیز بوده‌اند.

به گزارش بی‌بی‌سی میزان انعام پرداختی در هر سال تقریبا دوبرابر بودجه ناسا است و آمریکایی‌ها انعام‌دوست‌ترین مردم هستند؛ به طور مثال در نیویورک انعامی در حدود ۲۰% ارزش فاکتور رایج است و این در حالی است که انعام متداول در لندن فقط ۱۱% از مبلغ فاکتور نهایی است، در حالیکه در ژاپن پرداخت انعام کاری تقریبا نادر است.

Donnie Wahlberg leaved $2,020 tip

اما ماجرا از آنجا به یک ترند توئیتری تبدیل شد که دو نفر در ایالت ماساچوست ۵۰۰۰ دلار انعام پرداخت کردند! ‌آنهم بعد از اینکه دوستی که آنها را به این چالش فراخوانده بود خود ۲۰۲۰ دلار روی یک فاکتور ۲۳ دلاری انعام پرداخت کرده و نوشته بود سال نو مبارک، این چالش انعام ۲۰۲۰ است. خدمتکاری که این انعام را دریافت کرده بود در مصاحبه‌ای با خوشحالی گفت که این فرد (انعام دهنده) نمی‌داند که به زندگی او و خانواده‌اش چه لطفی کرده است. 

یک مالک نمایندگی خودرو نیز پس از دیدن رسیدهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی روی یک فاکتور حدودا ۱۱ دلاری، ۵۱۰۰ دلار انعام داد و گفت این کار درستی بود که باید انجام میداد. پیشخدمتی که این انعام را دریافت کرده گفت ابتدا فکر کرده این مشتری شوخی می‌کند! 

برخی دیگر از مردم نیز با انتشار رسید انعام های ۲۰،۲۰ دلاری خود به ادامه داشتن این چالش کمک کردند.

کد خبر 483394

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha