رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای دولت دوازدهم ۳۱ واحد راکد و غیرفعال با ظرفیت به‌کارگیری ۳۶۰ نفر در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشت.

تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، داوود شهرکی افزود: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح رونق تولید، زمینه بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید را فراهم کرده است و بر همین اساس واحدهای نیمه‌فعال و راکد استان را شناسایی و هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی بیان کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بازدیدهای مداوم از این واحدها انجام می‌شود و با برگزاری جلسات با حضور مسئولان مربوطه در واحدهای تولیدی تلاش می‌کنیم تا مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی اضافه کرد: حدود ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان غیرفعال (راکد یا تعطیل) است و بقیه واحدها نیز به‌ صورت فعال و نیمه‌فعال با ظرفیت‌های متفاوت تولید برخی بالای ۸۰ درصد و برخی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

شهرکی ادامه داد: از ابتدای دولت دوازدهم ۳۱ واحد راکد و غیرفعال با ظرفیت به‌کارگیری۳۶۰ نفر در این استان احیا و به چرخه تولید بازگشته‌اند که از این تعداد، ۱۰ واحد تولیدی استان در سال جاری به چرخه تولید بازگشتند.

این مسئول عنوان کرد: بیشتر این واحدها در شهرک صنعتی بیرجند و قائن مستقر هستند که واحد تولید پروفیل یو پی وی سی در شهرک صنعتی قائن، واحد تولید روغن کنجد، واحد تولید آجر نسوز و واحد تولیدی صنایع چوب در شهرک صنعتی بیرجند از جمله این واحدهای تولیدی و صنعتی است.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در استان فعال و اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان ۱۲ هزار نفر است.

وی با اعلام اینکه در مجموع از ابتدای دولت دوازدهم تاکنون برای بازگشت واحدهای تولیدی به چرخه تولید ۲۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است، افزود: با بازگشت این ۳۱ واحد به چرخه تولید زمینه اشتغال ۳۶۰ نفر فراهم شد.

کد خبر 483368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha