مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
۰ نفر

همزمان با نهمین روز از دهه فجر انقلاب، ۱۱ دستگاه خودروی آمبولانس پیشرفته به ناوگان اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیوست.

آمبولانس جدید

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مراسم رونمایی از این خدمت جدید با تقدیر از اقدامات اورژانس فارس گفت: تلاش نیروهای خدوم و زحمتکش اورژانس فارس بر کسی پوشیده نیست و در این زمینه از توانمندی‌های بالایی برخورداریم.

 مهرزاد لطفی خدمات این مجموعه را از افتخارات دانشگاه دانست و افزود: از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت است که توسعه کمی و کیفی این خدمات در راستای تحقق این هدف، با جدیت تمام در حال انجام است.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، استان فارس نیز گفت: ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید پیشرفته، با صرف اعتباری معادل ۲۲۰ میلیارد ریال به اورژانس فارس اختصاص داده شد.

 محمدجواد مرادیان از نصب روزآمدترین تجهیزات پزشکی و امدادی در این آمبولانس‌ها خبر داد و اظهار کرد: در این آمبولانس‌ها جدیدترین تجهیزات روز دنیا نصب‌شده است و به دلیل قابلیت چهارچرخ متحرک قادر است در مکان‌های سخت گذر و لغزنده به‌راحتی تردد کند.

وی هزینه هر یک از این آمبولانس‌ها را در حدود ۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با افزوده شدن آمبولانس‌های جدید، بتوانیم آمبولانس‌های فرسوده را از ناوگان عملیاتی اورژانس فارس خارج کنیم.

بر اساس آمارهای موجود در۱۰ ماهه امسال، بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است. ۱۹۴ هزار و ۲۴۷ مورد از این تماس‌ها نیازمند اعزام امور به محل بوده که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۲۵۶ مورد آن تصادف بوده است.

 بیشترین مأموریت‌های تصادفی در محورهای مواصلاتی استان فارس به ترتیب در محورهای شیراز_اصفهان، شیراز_فسا_بندرعباس و شیراز_ کازرون صورت گرفته و ۲۱ درصد مأموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

 در حال حاضر ۵۴ درصد مأموریت‌ها غیر تصادفی، ۱۲ درصد بیماری‌های قلبی و ۱۲ درصد دیگر را بیماری‌های تنفسی و انواع مسمومیت‌ها تشکیل می‌دهد.

کد خبر 483358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha