یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلا به ویروس "کرونا" در کاشان گزارش نشده و لازم است که مردم در این زمینه به شایعات توجه نکنند.

ویروس کرونا

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از مهر، سیدعلیرضا مروجی اظهار کرد: با اقدامات پیشگیری و بهداشتی اتخاذ شده به وسیله دانشگاه علوم پزشکی تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر ابتلا به کرونا در منطقه کاشان، استان اصفهان گزارش نشده است، لازم است مردم هم به شایعات پخش شده در شبکه‌های مجازی اعتنا و اعتماد نکنند و هرگونه خبر را از خبرگزاری‌های رسمی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی اینچنینی عده‌ای دست به شایعه‌سازی میزنند، افزود: با گسترش شبکه‌های مجازی این شایعات با سرعت بیشتری منتشر می‌شود ولی از شهروندان می‌خواهیم برای دریافت اخبار موثق فقط از طریق صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان کرد: با علم به اینکه کرونا یک بیماری واگیردار است، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی دست‌ها به صورت مرتب در طول شبانه‌روز است.

وی اضافه کرد: این بیماری ویروسی دارای قدرت سرایت بالا و علائم این بیماری همانند سرماخوردگی است و فعلاً دارو یا واکسن شناخته شده‌ای برای درمان این بیماری وجود ندارد ولی با رعایت نکات و موارد بهداشت فردی به راحتی می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مروجی اظهار کرد: علائم بالینی در این بیماری آب‌ریزش از بینی، سرفه، گلو درد، تب و احساس بیماری در فرد است، لازم است فردی که این علائم را در خود مشاهده می‌کند بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کند.

وی افزود: لازم است شهروندان از هرگونه خوددرمانی و مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنند، پوشاندن دهان و بینی در زمان سرفه و عطسه، ممانعت از لمس اعضای صورت با دست‌های آلوده، استفاده از ماسک، خوردن غذاهای گیاهی و سبزیجات و استعمال نکردن دخانیات از جمله مهم‌ترین راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.

کد خبر 483351
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha