استاندار گیلان گفت: برای روزهای برفی تمهیدات لازم پیش‌بینی شده و دستگاه‌های خدمات‌رسان آمادگی کامل دارند.

استانداری گیلان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان، ارسلان زارع افزود: اطلاع‌رسانی‌ها باید واقع‌بینانه و صادقانه انجام شود و هرگونه نواقص در خدمت‌رسانی به صورت شفاف به مردم گفته شود.

وی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان اظهار کرد: با توجه به اطلاعیه و هشدارهای صادره از سوی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و همچنین کاهش دما و بارش باران و برف در روزهای آینده، اگر همه‌ دستگاه‌های عضو این ستاد براساس ضوابط به انجام خدمات‌رسانی اهتمام داشته باشند؛ می‌توان به نحو شایسته حوادث را کنترل کرد.

زارع بیان کرد: با اجرای طرح آمادگی زمستانه دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در هفته‌های گذشته، افراد خدمت‌رسان در هر دستگاهی باید براساس سلسله مراتب و با یکپارچگی در فرماندهی با ذکر وظایف آماده‌باش باشند.  

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: با توجه به اینکه در این حادثه طبیعی اگر سهل‌انگاری انجام شود، ممکن است برای مردم مشکل‌ساز شود، تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و باتوجه به گزارش‌های ارائه شده از سوی دستگاه‌ها آمادگی وجود دارد.

وی اضافه کرد: اطلاع‌رسانی متمرکز، منسجم و بدون هرگونه ایجاد تشویش اذهان عمومی از طریق دستگاه‌های تخصصی ضروری است.

استاندار گیلان افزود:  هر قدر که مردم نسبت به مسائل آگاهی بیشتری داشته باشند، همراهی آنان نیز مضاعف می‌شود.

زارع اظهار کرد: هرگونه تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به صورت متمرکز از طریق استانداری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: برای پیشگیری از آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی، اطلاع‌رسانی‌ها به کشاورزان و باغداران به موقع انجام شود.

 زارع تاکید کرد: سرعت عمل و حضور در صحنه در مقاطع بحرانی بسیار مهم بوده و امکانات مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی تأمین و نواقص موجود نیز برطرف شود.

استاندار گیلان گفت: دستگاه‌های اجرایی و نهادها باید از مأموریت‌های غیرضروری جلوگیری کنند، فرمانداران نیز  با تشکیل جلسات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سطح شهرستان‌ها تمهیدات مورد نیاز را بیاندیشند. در این مسیر شهرداری‌ها نیز با قوت اقدامات مورد نیاز را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: از نزولات آسمانی به عنوان رحمت الهی برای بهره‌گیری از فواید آن در بخش کشاورزی، محیط‌زیست و توسعه جامعه استفاده شود.

کد خبر 483333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha