مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

رئیس پلیس‌ راه البرز گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر برودت هوا و بارش شدید برف به‌ویژه در مناطق کوهستانی این استان، رانندگان از سفرهای غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.

برف گرفتگی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا گودرزی افزود: در صورت ضرورت سفر به‌ویژه در محور کرج - چالوس، رانندگان و مسافران با تجهیزات کامل سفر کنند.

رئیس پلیس‌راه البرز اظهار کرد: اطمینان از سلامت فنی خودرو، همراه داشتن سوخت کافی از مهم‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از مشکلات سفر است و رانندگان قبل سفر از سالم بودن بخاری و برف‌پاک‌کن خودروی خود اطمینان حاصل کنند تا سبب حوادث احتمالی نشود.

رئیس پلیس‌راه البرز بیان کرد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس‌راه البرز به رانندگان است.

گودرزی تأکید کرد: رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ دارد، پرهیز کنند. محدوده امام چشمه تا کندوان در جاده کرج - چالوس یکی از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز در زمینه سقوط سنگ است.

وی گفت: پلیس‌راه استان البرز با آمادگی کامل در همه راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های موردنظر مستقر شده است.

محمدرضا فلاح نژاد، مدیرکل بحران استانداری البرز نیز اعلام کرد: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان البرز و تحلیل الگویی‌های پیش‌یابی حاکی از گذر امواج عمیق ناپایدار بارشی و بسیار سرد تا ۲۲ بهمن‌ در استان البرز حاکم است.

بر اساس این گزارش، بعضی ساعت‌ها رگبار برف و باران، وزش باد گاهی شدید و در ارتفاعات کولاک برف مورد انتظار است.

با توجه به اثر فراوان دما، علاوه بر اختلال در تردد جاده‌ای و معابر عمومی، لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر شهری، احتمال خسارت بر سازه‌های موقت و احتمال شکستن و افتادن درختانوجود دارد.

 کاهش محسوس دما، احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، یخبندان، ریزش سنگ و رانش کوه هم از مواردی است که ممکن است در این فصل سال در جاده‌ها رخ بدهد.

استان البرز دارای یک‌هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس در حوزه استان البرز و نیمی دیگر در حوزه استان مازندران واقع‌شده است.

کد خبر 483323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha