مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده این استان با بهبود شرایط جوی سرعت خواهد گرفت.

ساخت و ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حافظ باباپور، مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده با بهبود شرایط جوی تسریع خواهد شد.  

باباپور به اقدامات بنیادمسکن در مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و افزود: در زلزله آبان ماه، ۱۱۰ روستا تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته و طبق برآوردهای اولیه ۳ هزار واحد نیازمند ساخت و ۲ هزار واحد نیاز به تعمیرات داشتند.  

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی از اتمام آواربرداری هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این منطقه خبر داد و گفت: عملیات اجرایی واحدهای مسکونی قبل از بارندگی‌های امسال آغاز شده بود که از ۳ هزار واحد، هزار و ۷۰۰ مورد آواربرداری شده و ۲ هزار پرونده نیز صادر شده است.  

وی افزود: ۴۰۸ واحد پیکربندی، ۱۵۴ مورد قالب و آرماتور بند، ۱۰۱ مورد بتن‌ریزی، ۵۷ واحد اسکلت‌بندی و ۴ مورد دیوارچینی شده‌اند که در تلاش هستیم تا نخستین واحد را هفته آینده در سراب تحویل دهیم.  

باباپور از لزوم منعقد شدن ۱۱ هزار و ۵۰۰ قرارداد در این مناطق خبر داد و اظهار کرد: ۳ هزار مورد برای ساخت، ۲ هزار واحد دامی، ۳ هزار معیشت و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد برای تعمیر باید عقد قرارداد شوند که البته حدود ۹۰ درصد عقد قراردادها انجام شده است که تا پایان بهمن شاهد اتمام این فرآیند خواهیم بود.  

وی افزود: بعد از این زمان وارد کارهای اجرایی خواهیم شد که مصالح مورد نیاز نیز تامین‌ شده و طراحی نقشه و نظارت نیز به صورت رایگان انجام خواهد شد.  

باباپور هرگونه چادرنشینی در مناطق زلزله‌زده استان را رد کرده و گفت: چادر نشینی در هفته‌های اول زلزله جمع‌آوری شد و آنچه باقی ماند تبدیل به انباری‌های مردم یا محل نگهداری برخی حیوانات مثل مرغ و خروس شده بود.  

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی همچنین به لزوم اقدام مردم روستاها برای مقاوم‌سازی خانه‌های خود اشاره کرد و گفت: مردم روستاها می‌توانند برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی مراجعه کنند تا در هنگام حوادث مختلف شاهد کمترین آسیب به بدنه روستاها باشیم.  

وی میانگین مقاوم‌سازی کشوری را ۴۲ درصد دانسته و بیان کرد: میانگین مقاوم‌سازی استانی نسبت به میانگین کشور ۶ درصد بیشتر است.  

باباپور در مورد پروژه‌های پیشنهادی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی برای افتتاح یا کلنگ زنی در دهه‌فجر امسال گفت: طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی با مقاوم سازی ۸ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی از مهم‌ترین طرح‌هاست که در همه  روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اجرایی شده است.  

وی همچنین از تهیه ۲ هزار و ۴۱۸ جلد سند مالکیت روستایی با اعتبار یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریالی، ۸۷۵ جلد سند مالکیت شهری با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال و اجرای طرح‌هادی روستایی در ۹ روستا با اعتبار ۲۵ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال خبر داد.  

باباپور افزود: در مجموع، طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در دهه‌فجر  سال ۹۸ با اعتباری بیش از ۶ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

کد خبر 483309

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha