استاندار استان تهران از جایگاه ویژه میراث فرهنگی تهران در سند توسعه پایتخت خبر داد و به خبرنگار ما گفت: «ما در سند توسعه استان برای حفظ میراث فرهنگی تهران که از قدمت بالایی برخوردار است،اولویت قائلیم و تلاش می‌کنیم با حمایت عملی از سرمایه‌گذاران این بخش به حفظ هویت پایتخت و تقویت حوزه گردشگری و میراث فرهنگی تهران کمک کنیم.»

«محسنی بندپی» استاندار تهران شد

همشهری آنلاین - فاطمه عسگری نیا: «انوشیروان محسنی بندپی» در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما افزود: «بازسازی، حفاظت و نگهداری بناهای قدیمی باید از اولویت‌های شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران باشد ؛ چرا که با توجه به این بخش می‌توان ضمن حفظ هویت شهر تهران، اهداف تعیین شده را در حوزه گردشگری نیز دنبال کرد. »

او با اشاره به اقدامات انجام شده در احیای بافت های تاریخی منطقه ۱۱ و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای بازسازی بناهای قدیمی اظهار داشت: «تلاش در راستای حفظ فرهنگ بومی تهران و احیای ارزش های فرهنگی و اجتماعی آن باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد. ما امروز با تهرانی مواجه ایم که توسعه لجام گسیخته زندگی شهری هر روز تهدید بزرگتری علیه تاریخ و هویت این شهر ایجاد می کند. تخریب بناهای تاریخی و ارزشمند شهر به بهانه ساخت آپارتمان های سر به فلک کشیده و مراکز خرید پر زرق و برق، روح زندگی آرام را از جامعه ربوده و باید برای جلوگیری از نابودی هویت واقعی تهران دست به کار شویم. »

استاندار تهران با اظهار امیدواری از اجرای برنامه ها و اهداف تعریف شده در قالب پهنه های ۱۴ گانه پایتخت، گفت: «‌در تهران، ۱۴ پهنه با موضوع های مختلف و با هدف حفاظت و حمایت بیشتر از بافت شهری در برابر تعرضات توسعه شهری، در قالب یک کتاب تدوین شده است که به زودی به ثبت ملی خواهد رسید. »

بندپی با اشاره به کارهای انجام شده در «پهنه رودکی» طی یک سال گذشته، گفت:« تمرکز مسئولان شهری، فرهنگی و اجتماعی تهران بر پهنه رودکی موجب شده تا امروز شاهد احیا و بازسازی تعداد قابل توجهی از بناهای تاریخی و ارزشمند این پهنه باشیم، بناهایی که امروز به پاتوق هنرمندان  و دوستداران ادب و هنر تبدیل شده است و زمینه ارتقای فرهنگی و اجتماعی تهران را فراهم کردهاند. »

او در ادامه با تاکید بر ضرورت حمایت مدیریت شهری از سرمایه گذاران بخش خصوصی در نوسازی بناهای تاریخی ارزشمند در تهران اظهار داشت: «عملکرد شهرداری منطقه ۱۱ باید الگوی کار همه واحدهای شهرداری در تهران باشد و مدیران شهری بکوشند با تسهیل امور مربوط، زمینه حفظ و نگهداری  بناهای ارزشمند پایتخت را فراهم کنند. »

استاندار تهران گفت: «نوسازی بناهای تاریخی در مناطق موجب افزایش مجتمع های فرهنگی، تفریحی و اقامتی در تهران می شود و این امر سنگ بنای توسعه صنعت گردشگری در پایتخت و افزایش درآمدهای شهر از این محل خواهد شد. »

افزایش تعداد بناهای ارزشمند تاریخی در مناطق مرکزی تهران از جمله منطقه ۱۱ و ۱۲ بر کسی پوشیده نیست. بناهای ارزشمندی که این روزها مورد اقبال نسل جوان برای تبدیل به کافه، کافه گالری، اقامتگاه بوم گردی و ... شده است و برای تحقق اهداف و برنامه هایشان نیازمند حمایت مدیریت شهری و میراث فرهنگی هستند. وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با حضور در منطقه ۱۱ طی گفت و گو با همشهری محله از تقویت حوزه بوم گردی در تهران خبر داد و گفت:‌ «امیدواریم شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تصویب طرح حمایت از بناهای قدیمی پایتخت، زمینه احیای بافت تاریخی پایتخت فراهم شود. »

کد خبر 483305

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha