سید رضا اکرمی در یادداشتی نوشت: کاری که پرسنل نیروی هوایی حدود ۴ دهه پیش انجام دادند، در واقع ایجاد شکافی میان نیروهای مسلح بود که در ظاهر طرفدار شاه بودند اما در واقع، طرفدار حکومت پهلوی نبودند. آنها، امام خمینی (ره) را به عنوان فرمانده کل قوای کشور شناخته و در واقع سد حکومت پهلوی را شکستند.

بیعت تاریخی همافران با امام(ره)

به گزارش همشهری آنلاین، «سیدرضا اکرمی» رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، در یادداشتی با عنوان «۳ نکته درباره یک عکس» در روزنامه اعتماد نوشت: 
جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی ارتش روز گذشته به مناسبت فرارسیدن سالروز دیدار تاریخی همافران با امام خمینی(ره) و بیعت تاریخی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. پیش از تحلیل بیانات اخیر رهبری اما لازم است به ۳ نکته کلیدی در ارتباط با دیدار تاریخی همافران ارتش و بینانگذار انقلاب اسلامی اشاره کنیم.

نکته اول این است کاری که پرسنل نیروی هوایی حدود ۴ دهه پیش انجام دادند، در واقع ایجاد شکافی میان نیروهای مسلح بود که در ظاهر طرفدار شاه بودند اما در واقع، طرفدار حکومت پهلوی نبودند. آنها، امام خمینی (ره) را به عنوان فرمانده کل قوای کشور شناخته و در واقع سد حکومت پهلوی را شکستند؛ حال آنکه یکی از آن همافران به من گفته بود که این جرقه را آیت‌الله بهشتی زده است. نکته دوم این است که امام خمینی(ره) از آغاز انقلاب، در همه صفوف نفوذ پیدا کرده بود و افراد به نوعی با امام خمینی‌(ره) در ارتباط بودند. وقتی که ایشان وارد کشور شدند و شاه از این مملکت رفت، این مردم در استقبال از امام خودشان را نشان دادند. ارتش حکومت پهلوی نیز به‌ویژه پس از شهادت آقا مصطفی، حرکت بزرگی را انجام داد که در ادامه مسیر پیروزی انقلاب بسیار حائز اهمیت بود و نقشی اساسی در پیشرفت مبارزات مردمی علیه حکومت شاه ایفا کرد. در این میان شهادت آقامصطفی فرزند امام(ره) نیز نقطه عطفی شد در مسیر پیروزی انقلاب؛ چنان‌که به‌نحوی بیداری عظیمی را در کل کشور به وجود آورد که از جمله در نیروهای مسلح، ارتش و دیگر حوزه‌ها موثر واقع شد. نکته سوم در خصوص آن روز تاریخی و سرنوشت‌ساز نیز آن است که در همان روز مطبوعات ما نتوانستند حتی عکسی را از این دیدار منتشر کنند چراکه دولت حاکم در آخرین روزهای حکومت پهلوی به ‌نحوی از انتشار چنین عکس‌ها و تصاویری به‌طور جدی هراس داشت و به همین دلیل نیز آن را دروغین توصیف می‌کرد بنابراین این دیدار در آن مقطع تاریخی بسیار ارزشمند بود و امکان پنهان‌کردن حقیقت را از حکومت پهلوی گرفت و به همین دلیل لازم است سالروز آن حادثه بزرگ گرامی داشته شود. علاوه بر این، رهبر انقلاب ۴ دهه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب، همچنان بر لزوم تقویت نیروهای مسلح و البته دیگر حوزه‌ها تاکید دارند و جالب آنکه این تاکید ویژه به‌ منظور جلوگیری از بروز جنگ و خشونت مطرح می‌شود چراکه اگر قوی باشیم، چنان‌که رهبری نیز روز گذشته بار دیگر تاکید کردند، هیچ قدرتی یارای مقابله با ما را نخواهد داشت.

کد خبر 483301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha