یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
۰ نفر

یادبودی که برای دکتر لی ون‌لیانگ، پزشک افشاگری که شیوع کوروناویروس جدید را هشدار داد و خود به علت عفونت با این ویروس درگذشت، در بیمارستان مرکزی شهر ووهان بر پا شده است.

memorial

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک تایمز دکتر لی ون‌لیانگ تلاش کرده بود درباره شیوع ویروس اسرارآمیزی در شهر ووهان هشدار دهد که اکنون با نام کوروناویروس جدید ۲۰۱۹ باعث مرگ صدها نفر و عفونت ده‌ها هزار نفر شده  و  دولت چین را وادار کرده است چندین میلیون نفر را در شهرهای این کشور قرنطینه کند.

دکتر لی ون‌لیانگ و هفت پزشک دیگر در آغاز شیوع بیماری در این باره هشدار داده بودند، بوسیله پلیس احضار و متهم به شایعه‌پراکنی شدند و آنها را مجبور کردند. بیانیه‌ای در پس گرفتن ادعاهایشان امضا کنند.

مرگ این پزشک باعث چنان خشم عمومی و اعتراض گسترده به محدودیت آزادی بیان در شبکه‌های اجتماعی در چین شد، که «دیوار آتشین بزرگ»،نظام فیلتری که دسترسی به برخی از وب‌سایت‌ها مسدود و نظرات نامناسب از  نظر مقامات چینی را کنترل و سانسور می‌کند، نتوانست از پس آن برآید.

هنگامی که یک کاربر هشتگ «ماآزادی‌بیان‌می‌خواهیم» را روی بزرگترین شبکه اجتماعی چین،«ویبو» (که مشابه توئیتر عمل می‌کند) ایجاد کرد، در طول پنج ساعت ۲ میلیون بازدیدکننده پیدا کرد و بیش از ۵۵۰۰ پست زیر آن ارسال شد. در نهایت سانسورچیان این هشتگ و موضوعات مرتبط با آن را حذف کردند.

کد خبر 483259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha