شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: بروز بیماری کرونا در چند هفته اخیر در چین سبب کاهش خرید کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا از میوه این کشور و رو آوردن آنها به خرید سیب و پرتقال از ایران شده است و این ۲ قلم میوه در بازار مشهد گران شده است.

میوه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حیدر ساکن برجی افزود: همواره افزایش تقاضا سبب ایجاد جو روانی در بازار و افزایش قیمت کالاها می‌شود. بالا رفتن ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار میوه مشهد نیز ناشی از همین قضیه است. از سوی دیگر به دلیل کاهش ارزش پول ایران، قیمت میوه این کشور مناسبتر از کشورهای دیگر است که این امر نیز موجب رغبت کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا به خرید میوه ایرانی شده است.

وی ادامه داد: میوه‌های سیب و پرتقال در استان‌های غربی و شمالی کشور تولید و در فصل زمستان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود. بازار مشهد نیز در این فصل نیاز خود به این ۲ میوه را از استان‌های مزبور تامین می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: دلیل دیگر افزایش قیمت سیب و پرتقال در یک هفته اخیر خرید و ذخیره سازی میوه شب عید به ویژه پرتقال و سیب است که این مساله در کنار هزینه‌های جانبی حمل و نقل، روی قیمت میوه‌ها تاثیر گذاشته است.

ساکن برجی افزود: هرچند تولیدات گلخانه‌ای خیار در بازار، کمبود این قلم را جبران خواهد کرد اما امکان دارد افزایش قیمت سیب و پرتقال روی قیمت خیار نیز در بازار اثر بگذارد.

کد خبر 483131

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha