مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
۰ نفر

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: ۳ هزار و ۲۳۰ شعبه اخذ رأی در استان فارس برای برگزاری انتخابات دوم اسفندماه پیش‌بینی‌ شده است و نزدیک به ۷۰ هزار نفر عوامل اجرایی این انتخابات را برگزار می‌کنند.

آیین افتتاحیه دوره تربیت مربی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فارس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمد احمدی زاده شنبه ۱۹ بهمن در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ویژه استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد که در شیراز برگزار شد، افزود: همه متصدیان انتخابات باید برای برگزاری انتخاباتی که از امنیت و سلامت لازم برخوردار باشد، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: امروز کشور در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار دارد و قرار است در همین شرایط انتخابات بسیار مهم را برگزار کنیم.

احمدی زاده ادامه داد: مهمترین رخداد سیاسی در هر نظام سیاسی، انتخابات است که ارتباط مستقیم با امنیت ملی و اقتدار و عزت کشور دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس افزود: در بحث مشارکت مردم و رقابت در انتخابات همه نهادهای کشور مسئولیت دارند که باید در این زمینه گام بردارند و تلاش کنند.

احمدی زاده ادامه داد: در کنار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های پانزده‌گانه انتخابیه فارس، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و همچنین انتخابات نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی را نیز داریم که روند برگزاری این انتخابات در حال انجام است و مطابق جدول زمان‌بندی پیش‌ می‌رویم.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف گفت: استان فارس یکی از پهناورترین استان‌های کشور است که ۱۲۳ هزار کیلومتر وسعت دارد و دارای ۳۶ شهرستان، ۹۳ بخش و ۱۱۳ شهر است و اقوام، ادیان، فرق و قومیت‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند.

احمدی زاده افزود: حدود ۱۶۵ مرکز آموزشی و دانشگاهی در استان فارس وجود دارد و بیش از ۲۴۰ هزار دانشجو و ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در استان مشغول به تحصیل هستند.

وی به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: سالانه ۵۰۰ پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود که به‌ اندازه پیوند کبد همه مراکز اروپا و آمریکا است، همچنین هزینه این پیوند کبد در آمریکا حدود ۲ میلیارد تومان است اما در شیراز این هزینه حدود ۶۰ میلیون است و اغلب نیز خیرین به این موضوع ورود پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس ادامه داد: مرقد مطهر بسیاری از امامزادگان عظیم الشان در استان فارس است که شاخص‌ترین آنها حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) و حضرت سید علاءالدین حسین (ع) هستند؛ همچنین وجود بیش از ۴۲ حوزه به نام در استان فارس از دیگر ظرفیت‌های این استان است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با نخستین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.

کد خبر 483084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha