شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

استاندار اردبیل گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و وجود آب گرم‌های متعدد در مشگین‌شهر این شهرستان به قطب گردشگری در استان اردبیل تبدیل شده‌است.  

مشگین‌شهر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان مشگین‌شهر گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در این شهرستان پیگیر مصوبات قبلی و روند توسعه اجرایی طرح‌ها هستند.

وی گفت: سند آمایش استانی در اسفندماه تصویب می‌شود که می‌توان برای گردشگری تصمیمات خوبی را اتخاذ کرد.  

رئیس شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: ۹۰ درصد مصوبات جلسه‌های گذشته عملی شده است، زیرساخت‌های اصلی به عنوان برنامه راهبردی و نقشه راه مورد توجه قرار گرفته و بخش‌خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری احساس امنیت می‌کند.  

استاندار اردبیل از اجرای پایاب سد سبلان خبر داد و افزود: اجرای پایاب سد سبلان با ۶۰ میلیارد تومان به‌صورت فاینانس تامین اعتبار شده و یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.  

وی با اشاره به افتتاح هم‌زمان پایاب و سد احمد بیگلو در سفر رئیس‌جمهوری گفت: بخش عظیمی از مشکلات روستاهای زیر پوشش این سد از لحاظ نیاز آبی برطرف می‌شود.  

بهنام‌جو بیان کرد: پروژه‌های بزرگی از جمله یک کارخانه کامیون‌سازی با سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در سفر رئیس‌جمهور افتتاح شد، در حال حاضر بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و به گفته سرمایه‌گذار بیش از۵۰۰ نفر در فاز اول مشغول به کار خواهند شد.  

وی ادامه داد: با شرایط حاکم اقتصادی سرمایه‌گذاری در این شهرستان کم‌نظیر بوده و در فازهای بعدی این کارخانه صنعتی نزدیک ۶هزار نفر مشغول به کار خواهند شد.  

استاندار اردبیل با بیان این‌که ۸ میلیارد و ۵۰۰ هزار میلیون تومان از منابع مختلف برای گردشگری این شهرستان اختصاص داده شده‌است، گفت: باید طرح‌هایی که به آب کمتری نیاز دارد در سراسر استان به‌خصوص مشگین‌شهر مورد توجه قرار گیرد که حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش‌ها کمترین میزان آب را نیاز دارد.  

بهنام‌جو افزود: در مورد آبرسانی به ۲۰۴ روستا ۲ مجتمع آبرسانی در این شهرستان ساخته شده و با تامین اعتبار خوبی که انجام شده در اوایل اسفند ماه روند واگذاری به پیمانکار از سر گرفته می‌شود.  

استاندار اردبیل راه‌اندازی پهنه‌های معدنی در این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش معادن طلا، مس، کنسانتره انجام شده و برای اشتغال‌زایی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 483060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اردبیل

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha