معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: دولت میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنانش را هر سال طبق مصوبه‌ای مشخص و ابلاغ می‌کند و در آن قید شده که ملاک، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و دانشجومعلمان اشتغال به کار ندارند. برای همین عیدی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

معلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی اللهیار ترکمن گفت: دولت میزان و نحوه پرداخت عیدی کارکنانش را هر سال طبق مصوبه‌ای مشخص و ابلاغ می‌کند و در آن قید شده که مِلاک، اشتغال به خدمت تمام‌وقت است و هر چقدر از میزان اشتغال آنها کم شود، از عیدی‌شان هم کسر می شود. سوال این است که آیا دانشجومعلمان مشمول به تحصیل‌اند یا مشغول به کار؟ بر اساس قانون متعهدان به خدمت، دانشجومعلمان را رسمی کرده‌ایم و آنها اشتغال به کار ندارند. بلکه مشغول تحصیل هستند. بنابراین نمی‌توانیم به این گروه عیدی بپردازیم.

اللهیار اظهار کرد: درخواست می‌کنم دانشجومعلمان و همکاران جوان ما هر گونه مطالبه‌ای برای بهبود شرایط کاری خود دارند، در چارچوب قوانین و مقررات موجود باشد. در صورت داشتن درک درست از قوانین است که می‌توانند مطالبه کنند و خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند. اگر این خواسته‌ها با قوانین مغایرت داشته باشد ما هم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و ممکن است شکافی بین دانشجومعلمان و آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس، موضوع پرداخت عیدی به دانشجومعلم‌ها را مطرح و به انتظار و توقعی برای آنها تبدیل کرده است، اما ما به تنهایی قادر نیستیم این کار را انجام دهیم. البته استعلام کرده‌ایم ولی تا زمانی که مجوزهای قانونی در دسترس آموزش و پرورش نباشد، نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش افزود: در پاسخ به استعلام از سازمان اداری و استخدامی، آنها هم اعلام کردند که اشتغال به کار تمام‌وقت برای پرداخت عیدی الزامی است.

اللهیار درباره کسر ۴۵ درصدی از حقوق دانشجومعلمان نیز گفت: برای جلسه با نمایندگان صنفی دانشجومعلمان آمادگی داریم تا قوانین را برای آنها شرح دهیم. در قانون متعهدین خدمت به صراحت آمده که بخشی از دریافتی ماهانه باید صرف پرداخت هزینه غذا و خوابگاهی شود.

این مسئول افزود: البته بحثی که وجود دارد این است که این ۴۵ درصد از حقوق قبلی‌شان کسر می‌شده اما اکنون که حقوق‌شان با مجوز ِداده شده به وزارت آموزش و پرورش به حداقل حقوق ارتقا یافته است، باز هم باید ۴۵ درصد ازآنها کسر شود؟ اصلاح این ۴۵ درصد در حیطه وظایف هیأت امنای دانشگاه فرهنگیان است و در دستور کار آنها قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش درباره معوقات و واریزی‌های تا پایان سال هم گفت: غیر از حقوق و مزایای مستمر، حق‌التدریس معلمان شاغل از مهم‌ترین واریزی‌های ماست که ۱۸۰۰ میلیارد تومان است. تمام تلاش ما این است که به‌موقع تخصیص بگیریم و تا ۲۹ اسفند این ۱۸۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کنیم.

کد خبر 483050

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha