حذف امضای کاغذی در فرآیندهای اداری شهرداری تهران و عملیاتی شدن امضای دیجیتال، در پنجمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند شهرداری با حضور پیروز حناچی بررسی شد.

جلسه شوراي راهبردي تهران هوشمند

به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی در پنجمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند، بر اهمیت تصویب سیاست‌های دائمی برای کمک به کسب‌وکارهای نوین تاکید کرد و گفت: ارائه لایحه اقتصاد دیجیتال در برقراری ساز و کار مناسب در حوزه کسب‌وکارهای نوآور از اهمیت بسیاری برخوردار است و گام مهمی محسوب می‌شود. همچنین برای ارتقا و پیشبرد اهداف هوشمندسازی باید بتوانیم تبادل داده‌ای مناسبی با درون و بیرون شهرداری تهران برقرار کنیم و این بخش از اقدامات را توسعه دهیم.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌ها در یک ماه اخیر، ساز و کارهای مرتبط با اجرای امضای دیجیتال را تشریح کرد و گفت: زیرساخت‌های اجرای این پروژه را فراهم کرده و در صدد تقویت مسائل امنیتی و عملیاتی کردن امضای دیجیتال هستیم و به‌زودی می‌توان آن را در شهرداری تهران اجرا کرد.

وی افزود: سیاست‌های استفاده از امضای دیجیتال با رعایت قوانین حقوقی نیز در شورای راهبردی قابل بررسی است تا مشخص شود در چه زمینه‌هایی می‌توان امضای کاغذی را حذف کرد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران همچنین با ارائه پیشنهادی مبنی بر تسهیل و تسریع روند اجرای پروژه‌های هوشمند، افزود: ما به عنوان دبیرخانه تهران هوشمند، طرح‌ها و محصولات بسیاری را دریافت و به بخش‌های مربوطه در شهرداری تهران ارجاع می‌دهیم. اکثر این پروژه‌ها باید در جایی به صورت آزمایشی اجرا و بهترین آن‌ها انتخاب شود و این نیازمند سیاست‌گذاری برای مجموعه‌های بهره‌بردار و شیوه‌های تبادل با کسب‌وکارهای نوین است.

در پنجمین جلسه شورای راهبردی تهران هوشمند به بررسی جزئیات تبادل داده‌ای میان بخش‌های مختلف و سیاستگذاری در این حوزه و همچنین اجرای نهایی برخی از پروژه های تهران هوشمند پرداخته شد.

این جلسه با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و رئیس شورای راهبردی، مصطفی کاظمی مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران، حامد مظاهریان معاون شهردار، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، نصرالله جهانگرد رئیس پیشین سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمود جراحی استاد دانشگاه و معاون پیشین توسعه خدمات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رضا فرجی‌دانا رئیس انجمن علمی آموزش مهندسی کشور، محمدباقر اثنی عشری رئیس نظام صنفی رایانه‌ای و یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک برگزار شد.

کد خبر 483042
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha