سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: به دلیل حمله و تجاوز نظامی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و فعال شدن پدافند هوایی ارتش سوریه، هواپیمای مسافربری که از مبدأ تهران به مقصد دمشق پرواز کرده بود، چیزی با هدف قرار داده شدن فاصله نداشت.

هواپيما - پرواز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  «ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه چهار فروند جنگنده «اف-۱۶» رژیم صهیونیستی در ساعت ۲ بامداد پنجشنبه (به وقت محلی) بدون وارد شدن به حریم هوایی سوریه، موشک‌هایی را به حومه دمشق شلیک کردند، گفت پدافند هوایی سوریه نیز برای مقابله با این حملات فعال شد. {جزئیات}

وی اظهار داشت که به لطف هدایت عملیاتی فرودگاه دمشق و عملکرد سیستم کنترل هوایی روسیه بود که توانستند این هواپیمای ایرباس را از منطقه تبادل آتش خارج کرده و در پایگاه حمیمم فرود بیاورند.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی» سخنگوی وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که این هواپیما هم‌اکنون به فرودگاه دمشق منتقل شده است.

کناشنکوف به صورت تلویحی گفت که علی‌رغم مشخص بودن مکان هواپیماهای مسافربری حین پرواز در سراسر جهان، اما جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با علم به این موضوع، به دمشق حمله کردند.

وی در این باره توضیح داد: «با این حال، استفاده ستاد کل ارتش اسرائیل از هواپیماهای مسافربری برای پوشش عملیات‌های نظامی خود یا به عنوان مانع در برابر آتش پدافند هوایی سوریه در حال تبدیل شدن به ویژگی عادی نیروی هوایی اسرائیل است».

کد خبر 482894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha