در پی انتشار برخی تصاویر در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر حذف علائم هشدار دهنده به نابینایان در پیاده‌ورهای تهران، شهرداری توضیحاتی ارائه کرد

پياده رو نابينا

به گزارش همشهری آنلاین، معاونت فنی و عمران شهرداری تهران اعلام کرد که نه تنها مسیر ویژه نابینایان از پیاده‌راه‌ها حذف نمی‌شود بلکه کفپوش‌های هشداردهنده جایگزین موزاییک‌های شیاری می‌شوند.

 صفاصبوری دیلمی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر ابلاغ  دستورالعمل حذف خطوط حسی ویژه استفاده نابینایان از پیاده‌راه‌ها که در فضای مجازی منتشر شد، ضمن اعلام نادرستی این ادعا به ایسنا، عنوان کرد: اگر این اتفاق در معابر صورت گرفته به منظور بازسازی پیاده‌راه‌های تخریبی بوده است.

وی گفت: این معاونت بازسازی موزاییک‌های شیاری یا همان خطوط حسی ویژه استفاده نابینایان از پیاده‌راه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است. به همین علت هم اگر حذفی صورت گرفته، موقت است و مجدد خطوط حسی ویژه استفاده نابینایان در پیاده‌راه‌ها نصب خواهد شد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، یکی از طرح‌های جدید اجرایی راجع به حذف موزاییک‌های شیاری و جایگزین راهنمای اکسترنال ویژه نابینایان با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز در این مسیرها است.

کد خبر 482836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha