رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: برای حل مشکلات منطقه چه در عرصه‌های سیاسی و چه در عرصه‌های نظامی به روش‌های نامتقارن، نیاز است؛ زیرا دیپلماسی رایج که از طریق سازمان‌های بین‌المللی یا گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی پیگیری می‌شود، کارساز نیست.

كمال خرازي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدکمال خرازی در دیدار با سرکیس نعوم و ناصر قندیل، از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران برجسته جهان عرب با اشاره به پاسخ قاطع ایران به اقدام تروریستی امریکا و هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد در عراق که پایگاه بزرگ امریکایی‌ها بود، تصریح کرد: این قدرت‌نمایی بزرگ بی‌سابقه بود، چرا که تا به حال هیچ کشوری جرأت نداشته است به صورت مستقیم پایگاه امریکایی‌ها را در تلافی‌ اقدام تروریستی امریکا هدف قرار دهد. 

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در همین حال بر دیدگاه ایران برای تأمین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه و عدم مداخله بیگانگان تأکید کرد و گفت: ما همیشه آماده بوده‌ایم با عربستان گفت‌وگو کنیم، اما متأسفانه حکام این کشور خودشان تصمیم‌گیرنده نیستند، بلکه منافع امریکا در این میان دخیل است. امریکایی‌ها تلاش دارند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و برای همین نمی‌گذارند حکام سعودی مستقلاً تصمیم‌گیری کنند.

کد خبر 482794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha