وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم شهروندان برای رفتن به مسافرت برنامه‌ریزی می‌کنند. در این میان بعضی‌ها برای رفتن به سفر ناوگان حمل‌ونقل ریلی و هوایی و گروهی دیگر حمل‌ونقل زمینی را انتخاب می‌کنند.

کلاس آموزش رانندگان اتوبوس ترمینال جنوب

همشهری آنلاین/ رضا نیکنام: با توجه به اینکه پایانه مسافربری ترمینال جنوب در منطقه۱۶ قرار گرفته و بخش عمده‌ای از حجم ورودی و خروجی مسافر در این نقطه از شهر صورت می‌گیرد، فعالیت پلیس راهور نیز در این بخش از پایتخت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به گفته مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی منطقه۱۶، نیروهای راهور برای برقراری نظم و انضباط ترافیکی به‌صورت مداوم در این محل حضور دارند و وضعیت رفت‌وآمد خودروها را بررسی می‌کنند.
امسال و در هفته‌های پایانی اسفند، پلیس راهور در کنار کنترل اتوبوس‌ها در داخل و خارج از ترمینال جنوب، برنامه‌های متنوع آموزشی برای ۶۰۰راننده اتوبوس این پایانه مسافربری در نظرگرفته است که در پایانه برپا می شود.

سروان «مجید رضایی فرهاد» مسئول آموزش اداره راهنمایی و رانندگی منطقه۱۶ عنوان می‌کند که به دلیل بار ترافیکی این بخش از منطقه، دردسرهایی برای اهالی به‌ویژه رانندگان عبوری ایجاد می‌شود که‌درصدد رفع این مشکلات هستیم. یکی از این اقدامات تلاش برای ارتقای دانش و آگاه‌سازی رانندگان ترمینال جنوب است؛ هرچند کارشناسان عقیده دارند که باید تعداد کلاس‌های آموزشی بیشتر شود تا نتیجه کار خودش را بهتر نشان دهد.»

اکنون تنها یک کلاس در هفته برگزار می‌شود که به نظر رضایی می‌توان آن را تا ۳ کلاس در هفته افزایش داد. در مجموع تسهیل و روان‌سازی عبور و مرور در محدوده ترمینال جنوب همکاری و مشارکت بیشتر رانندگان اتوبوس را می‌طلبد که مسئولان راهور عقیده دارند این امر با برگزاری این کلاس‌ها محقق می‌شود.

  • خروجی کلاس‌های آموزشی؛ کاهش ترافیک

از زمانی که رانندگان اتوبوس ترمینال در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کنند، ترافیک در این محدوده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. ناگفته نماند یکی از علت‌های اصلی بروز گره‌های ترافیکی و حتی تصادف‌های رانندگی، توقف اتوبوس‌ها در خارج از ترمینال و سوار کردن مسافر است که از نظر مسئول آموزش پلیس راهور منطقه۱۶‌ کاری نادرست و غیرقانونی است و باید این رفتار اصلاح شود. چنین مواردی در کلاس های آموزشی به راننده های اتوبوس اعلام می شود و متوجه می شوند برخی از فعالیت های آنها چه مشکلاتی برای دیگران ایجاد می کند.

 به عقیده رضایی فرهاد، شاید قوانین راهنمایی و رانندگی برای بسیاری از رانندگان تکراری و عادی شده باشد که مرور و بازخوانی این مقررات باعث می‌شود آنها خود را دوباره محک بزنند و ببینند تا چه اندازه مطیع قوانین هستند و به حقوق شهروندان احترام می‌گذارند.

کد خبر 482730
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha