مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
۰ نفر

استاندار قم گفت: از طرح توسعه‌ای واحدهای امتحان پس داده و موفق با تمام توان حمایت می‌کنم.

سرمست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهرام سرمست چهارشنبه ۱۶ بهمن درآیین افتتاح طرح‌های صنعتی قم درشهرک شکوهیه بیان کرد: سرمایه‌گذاری درطرح‌های توسعه‌ای به شدت در سطح استان قم مورد توصیه، حمایت و برخوردار از مشوق‌های بانکی می‌باشد.

وی اظهار داشت:‌صنایع صادرات محور و ورود به بازارهای کشورهای همسایه در نقطه هدف سرمایه‌گذاری و حمایت استان قرار دارد. تولیدکنندگان قمی نباید محدود به محیط تولید خود باشند بلکه باید با ایجاد یک ارتباط تعاملی در مسیر بازاریابی و ورود به بازارهای بین المللی حرکت کنند.

سرمست تصریح کرد: بسیاری از واحدهای صنعتی قم با اتکا به نسل جوان خلاق و ارتباط منسجم با شرکتهای دانش بنیان درحال شکل‌گیری و توسعه می‌باشند. قم در صنایع حوزه پتروشیمی از ظرفیت‌های اصلی کشور است اما مشکل تامین مواد در این صنعت همچنان ادامه دارد.

استاندار قم گفت: درصورتی که در تامین مواد اولیه واحدهای پتروشیمی تفویض اختیارات لازم صورت بگیرد  آنها بر مبنای ظرفیت واقعی تولید مدیریت و توزیع خواهد شد.

ظرفیت اشتغال قم در شرایط تحریم افزایش یافته است

وی خاطرنشان کرد: با فعالیت، تحرک و جهاد فعالان اقتصادی استان قم علاوه بر حفظ ظرفیت اشتغال تعدادی از واحدهای راکد هم به چرخه تولید بازگشته‌است. بازگشت واحدهای راکد در شرایط سخت تحریمی نکته مهمی است که قابل تفسیر برای اقتصاددانان می باشد.

سرمست اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی قم نیاز اساسی در رابطه با تقویت زیرساخت برق و اعطای مشوق های سرمایه گذاری دارند. همچنین موقعیت استراتژیک قم متفاوت از تمام استانهای کشور است و شهرک‌های صنعتی استان می‌تواند به محلی برای جذب سرمایه گذاری‌های جدید و صنایع دارای محدودیت در تهران تبدیل شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برخی مشوق‌ها را به استان قم ارائه دهد، ظرفیت‌های صنعتی قم تا سال آینده به دو برابر افزایش می‌یابد.

هم‌زمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی ۴ واحد صنعتی استان قم در شهرک شکوهیه با حضور بهرام سرمست استاندار و افشار فتح اللهی مدیرکل وزارتی صنعت، معدن و تجارت کشور افتتاح شد.

کد خبر 482692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha