احکام قطعی و بدوی برای متهمان انجمن غیرقانونی صنفی معلمان از سوی دادگستری استان خراسان شمالی صادر شد.

حکم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صداوسیمای مرکز خراسان شمالی، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تشکل انجمن صنفی معلمان در این استان غیر قانونی است. این تشکل با سوء استفاده‌های مالی، مرتکب برخی جرایم امنیتی شده است.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری افزود: این افراد با سوء استفاده مالی به جمع‌آوری کمک برای زلزله‌زدگان اقدام کردهاند، ولی مبالغ را در این زمینه هزینه نکرده‌اند. اسناد این موارد ثابت شده و بررسی‌های لازم صورت گرفته است که متوجه شدیم این مبالغ تصاحب و به نفع شخص استفاده شده است.

وی اظهار کرد: محکومیت قطعی که تاکنون برای این پرونده صادر شده است ۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق برای توهین به افراد برای متهم ردیف اول و برای همدستان وی ۶ ماه حبس و شلاق و برای نفر سوم هم به دلیل نداشتن سابقه کیفری، حکم تعلیق تا ۳ سال است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اضافه کرد: بُعد امنیتی این پرونده نیز ۷ متهم دارد.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تحریک به آشوب، تحصن، تظاهرات و درگیری از طریق فراخوان در فضای مجازی و حتی برنامه‌ریزی برای تسخیر برخی مکان‌های نظامی، به‌دست آوردن سلاح و اقدام مسلحانه، از جمله موارد اتهامی این افراد است.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: تمام اقدامات این افراد رصد شده و قاضی دادگاه انقلاب این رأی‌ها را در مرحله بدوی صادر کرده است، اما هنوز این آرا قطعی نیست.

کد خبر 482631

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک دبیر IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    کارد به استخون میرسه همینجاست.