سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: صدام برای بار سوم به دلیل مشاجره لفظی با قاضی از دادگاه اخراج شد.

به گزارش بی بی سی، قاضی الخلیفه پیش از اخراج دیکتاتور سابق عراق خطاب به وی در توجیه جایگاهش در دادگاه گفت: شما یک مدافع هستید و من‌یک قاضی.
او افزود: شما می‌توانید از خود دفاع کنید وبه سوالات شهود پاسخ دهید...من آماده‌ام که این اجازه را به شما بدهم، اما این را  نیز بدانید که اینجا یک دادگاه است و نه میدان مبارزات سیاسی. شما با این جار و جنجال‌ها تنها وضعیت خود را بدتر می‌کنید.

صدام حسین نیز در واکنش به اظهارات قاضی از روی کاغذ شروع به خواندن بیانیه‌ای طولانی کرد که در این هنگام میکروفون‌های دادگاه قطع شدند و او نتوانست خطابه‌اش را تا آخر بخواند. قطع میکروفون اعتراض شدید محاکمه شوندگان را در پی آورد.

با ادامه یافتن اعتراضات، قاضی گفت: ساکت باشید هیچکس صحبت نکند. اخراج صدام از دادگاه مدت کوتاهی پس از  این هشدار قاضی صورت گرفت. سلطان هاشم احمد الطای وزیر سابق دفاع که در این دادگاه در جمع متهمین حضور یافته بود نیز از محکمه اخراج شد.

صدام حسین که روز دوشنبه 3 مهر نیز پس از مشاجره‌ای طولانی از دادگاه اخراج شده بود [سابقه موضوع] روز چهارشنبه هفته گذشته هم پس از تغییر قاضی صدام برای اولین بار از دادگاه اخراج شد و وکلای مدافع وی نیز با مطرح کردن ادعایی مبنی بر مداخله دولت در روند قضایی محاکمه صدام،دادگاه را ترک کردند.

کد خبر 4826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز