مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۱۵۰ روستای در معرض خطر رانش زمین در این استان ساماندهی شده است.

روستا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی زمانپور، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیش از این ۱۸۰ روستای در معرض خطر رانش زمین در چهارمحال و بختیاری وجود داشت.  

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۱۵۰ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری از طریق مقاوم‌سازی، درجاسازی یا جابه‌جایی ساماندهی شده است.  

زمانپور بیان کرد: ۳۰ روستای در معرض خطر دیگر در چهارمحال و بختیاری وجود داشت که امسال ۱۷ روستا به این تعداد افزوده و به ۴۷ روستا افزایش یافت.  

وی بیان کرد: از این تعداد ۳ روستای سید محمد شهرستان لردگان و دره شیخ‌عالی و محمودآباد شهرستان کوهرنگ در وضعیت حاد و خطرآفرین جدی قرار داشت.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اعتبار لازم برای مطالعات جابه‌جایی این ۳ روستا اختصاص یافته‌است و زمین آن‌ها مشخص شده است.  

زمانپور گفت: دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خواسته تا هر چه سریعتر وضعیت مطالعات جابه‌جایی، مقاوم سازی یا درجاسازی ۴۴ روستای باقیمانده در معرض خطر این استان را تعیین‌تکلیف کند.  

چهارمحال و بختیاری روی کمربندی گسل ایران قرار گرفته و ۳۰ گسل دارد که از این تعداد ۱۸ گسل فعال است.  

کد خبر 482549

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha