وزارت دفاع آمریکا تایید کرد که کلاهک هسته‌ای جدیدی که در دولت دونالد ترامپ طراحی و تولید شده در یک زیردریایی هسته‌ای آمریکا به کار گرفته شده است.

هسته اي آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشت: این کلاهک هسته‌ای که W۷۶-۲ نام دارد، یک کلاهک هسته‌ای با قدرت انفجاری کم است و به نوشته سایت اخبار دفاعی طوری طراحی شده که از بمب اتمی که بر هیروشیما انداخته شد، ضعیف‌تر باشد.

کلاهک هسته‌ای جدید مدل تغییر یافته کلاهک‌های هسته‌ای W۷۶-۱ است که در زیردریایی‌های هسته‌ای ترایدنت بکار گرفته شده‌اند؛ به همین دلیل طراحی، تولید و بکارگیری این کلاهک جدید در طول حدود یک سال مقدور شده است.

به گفته جان رود، معاون سیاست‌گذاری وزارت دفاع آمریکا در "بررسی موضع هسته‌ای" در سال گذشته مشخص شد "تعداد کمی کلاهک جنگی موشک‌های بالستیک زیردریایی نیاز به اصلاحاتی دارند. "

به گفته جان رود کشورهای بالقوه متخاصم مثل روسیه بر این باورند که بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای با قدرت انفجاری کم باعث مزیت آنها به آمریکا و متحدانش می‌شود، به این ترتیب که استفاده از کلاهک هسته‌ای کم‌قدرت می‌تواند آمریکا را از یک پاسخ هسته‌ای با قدرت انفجاری زیاد منصرف کند.

کد خبر 482516

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha