چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

در حالی‌که گزارش‌ها از کاهش عرضه پودر شوینده خبر می‌دهد تولید‌کنندگان افت میزان تولید و کمبود این محصول را تکذیب می‌کنند.

حتماً به‌خاطر دارید در روزهای پربرف زمستانی که پشت سر گذاشتیم همزمان با تعطیلی مدارس، اداره‌ها و جاده‌ها هموطنان عزیز فرصت کردند نوع جدیدی از صف مایحتاج اولیه را تجربه کنند و ساعت‌ها در انتظار خرید چند بسته پودر رختشویی بمانند. صف‌های چند کیلومتری بالاخره باعث شد پرونده خاک خورده مطالبات تولید‌کنندگان پودرهای شوینده به جریان بیفتد و قسمتی از بدهی دولت واریز شود.

به این ترتیب با باز شدن راه‌های ارتباطی، توزیع گسترده نتیجه داد و بالاخره بحران شست‌و‌شو در کشور حل شد هر چند که برخی از گزارش‌ها کماکان از ناکافی بودن تولید و کمبود پودر شوینده در بازار حکایت می‌کند.سید مصطفی مقدسی دبیر شورای تولید‌کنندگان پودر و نایب رئیس انجمن صنفی صنایع شوینده هم این شایعات را شنیده و آن‌طور که به همشهری می‌گوید در روزهای اول سال نمونه‌گیری در تهران برای بررسی صحت و سقم این اخبار انجام شده است.

به گفته مقدسی در 4 منطقه تهران 100 نمونه‌گیری انجام گرفته و نتایج این نمونه‌گیری نشان می‌دهد در هر منطقه دست‌کم محصولات یکی از کارخانه‌ها در دسترس مردم قرار دارد هر چند که در بعضی از مناطق جای خالی بعضی از محصولات احساس می‌شد.دبیر شورای تولید‌کنندگان پودر می‌افزاید: در بازار عمده فروشی انواع پودر دستی و ماشینی به میزان کافی وجود دارد و مشکلات و کمبودهای احتمالی از خرده‌فروشی کالا ناشی می‌شود.

کد خبر 48251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز