علی نصیریان به بهانه سالروز تولد ۸۵ سالگی خود میهمان کانون کاگردانان خانه تئاتر می‌شود و از زندگی تئاتری خود می‌گوید.

علی نصیریان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این جلسه با سخنانی از ایرج راد، داریوش مودبیان و فرهاد آییش روز شنبه ۱۹ بهمن ماه برپا می‌شود.

علی نصیریان هنرمند با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون، زاده نیمه بهمن ماه سال ۱۳۱۳ است. او که همچون دیگر هم‌نسلش محمود دولت‌آبادی در دوره کودکی با تماشای تعزیه به تئاتر علاقه‌مند شد، در دوره نوجوانی با حضور در کلاس‌های تئاتر جامعه باربد و بعد از آن کلاس‌های هنرستان هنرپیشگی، به دنیای هنر پای نهاد. نصیریان در سال‌های بعد با شاهین سرکیسیان آشنا و پس از آن نیز وارد گروه هنر ملی شد.

او علاوه بر بازیگری در زمینه نوشتن هم فعال بود و نمایش‌نامه «بلبل سرگشته‌»اش چندین جایزه را دریافت کرد.

نصیریان جزو معدود هنرمندان هم‌نسل خود است که همچنان در حوزه سینما و تئاتر حضوری تاثیرگذار دارد.

سال گذشته بازی او در فیلم «مسخره‌باز» همایون غنی‌زاده خوش درخشید و امسال نیز با بازی در فیلم «لامینور» جدیدترین ساخته داریوش مهرجویی همکاری دیگری با این فیلمساز دارد. این دو هنرمند که اولین همکاری خود را ۴۰ سال پیش با فیلم «گاو» آغاز کردند، در طول این سال‌ها در فیلم‌های «پستچی»، «آقای هالو»، «دایره مینا» و «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» در کنار هم بوده‌اند.

آخرین حضور نصیریان در تئاتر به نمایش«اعتراف» به کارگردانی شهاب حسینی باز می‌گردد که این نمایش سال ۹۶ در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت.

و حالا آقای بازیگر در هشتاد و پنجمین سالروز تولد خود رو به روی تعدادی از همکارانش می‌نشیند و شمه‌هایی از زندگی تئاتری خود را بیان می‌کند.

سلسله جلسات «زندگی تئاتری من» به کوشش کانون کارگردانان خانه تئاتر و با اجرای مجید گیاهچی برگزار می‌شود و در هر جلسه یکی از هنرمندان باسابقه تئاتر درباره تجربیات خود در هنرهای نمایشی کشور سخن می‌گوید.

این برنامه با هدف آشنایی با فعالیتها و دیدگاه‌های هنرمندان شاخص تئاتر و انتقال تجربیات، یافته‌ها و آموزه‌های شاخص آنان در تئاتر به نسل‌های متاخر، به شکلی بی‌واسطه  و در مواجهه‌ای رو در رو تدارک دیده شده است و پیش‌تر به زندگی تئاتری اسماعیل خلج و بهزاد فراهانی پرداخته است. 

تازه‌ترین جلسه این برنامه ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۹ بهمن ماه در تالار استاد جوانمرد عمارت خانه تئاتر به نشانی: خیابان سمیه بعد از تقاطع ویلا برگزار می‌شود.

کد خبر 482488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha