سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

بزرگ‌ترین هتل سنتی شمال استان اصفهان در آران‌وبیدگل در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی راه‌اندازی شد.

افتتاح بزرگترین هتل آران وبیدگل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران‌وبیدگل در حاشیه این آیین گفت: امروز شاهد بهره‌برداری از بزرگ‌ترین هتل سنتی در شمال استان بودیم که در روستای یزدلان از توابع بخش کویرات این شهرستان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی ساخته شده است.

سید حسین چاکری با اشاره به اشتغال ۳۰ نفر با اجرای طرح افزود: این هتل سنتی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع با ۲۸ اتاق، ظرفیت اقامت ۶۰ نفر را دارد.

شهر ابوزیدآباد با ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در ۳۰ کیلومتری شمال‌شرقی آران‌وبیدگل در استان اصفهان واقع شده است.

وی بیان کرد: این شهرستان آران‌وبیدگل از اثرهای طبیعی و تاریخی بی‌مانندی از جمله دریاچه نمک، کویر مرنجاب، سایت ویگل و شهر زیرزمینی برخوردار است که در دنیا بی‌همتاست و برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که موجب ترغیب گردشگران برای بازدید از این ظرفیت‌های بکر طبیعی و تاریخی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آران‌وبیدگل اضافه کرد: با توجه به فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تقویت ورود گردشگران به این شهرستان، اگر سفرنامه‌های جهانگردان اروپایی در دوران صفویه و قاجاریه را بررسی کنیم، جاذبه‌های گردشگری منطقه همواره مورد توجه ویژه آنها بوده است که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی در این زمینه بیش از پیش ضروری است.

فرماندار آران‌وبیدگل نیز اظهار کرد: با استقبال گسترده بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این شهرستان، بیش از ۱۰۰ پرونده سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در جریان است و به زودی اجرایی می‌شود.

اسماعیل بایبوردی افزود: این طرح‌های سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه‌های ساخت هتل، مجتمع و کمپ گردشگری، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه است و استعلام‌های لازم هم از دستگاه‌های مربوطه انجام شده است.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح گردشگری بخش خصوصی آران‌وبیدگل با پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال از محل آورده سرمایه‌گذار و تسهیلات دولتی از ۶ ماه پیش آغاز شده است که تحولی شگرف در حوزه گردشگری این شهرستان برجا خواهد گذاشت.

فرماندار آران‌وبیدگل تاکید کرد: لزوم تقویت گردشگری پاک و سالم مبتنی بر تعالیم اسلامی و اخلاقی فرصت‌های کارآفرینی و اشتغالی با جذب سرمایه‌گذاران در شهرستان به وجود می‌آید که می‌تواند پیشرفت و معیشت پایدار را رقم بزند.

وی بیان کرد: شهرستان آران‌وبیدگل ظرفیت بالایی در زمینه گردشگری، مذهبی، طبیعت‌گردی، نجوم، سافاری، ریگ درمانی و نمک درمانی دارد که می‌تواند به اشتغال و توسعه پایدار کمک کند.

بایبوردی افزود: میزان اقامت گردشگران در سال‌جاری به نسبت سال‌های گذشته افزایش ۲۰ درصدی داشت که از جمله علت‌های آن افزایش ۴ برابری ظرفیت اقامتگاه‌های این شهرستان است.

علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه سفری چند ساعته به آران‌وبیدگل از شهر زیرزمینی نوش‌آباد و طرح مجتمع گردشگری ارغوان در این شهرستان دیدن کرد.

شهرستان ۱۰۳ هزار نفری آران‌وبیدگل با برخورداری از ظرفیت بیش از ۱۴۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی ثبت ملی در فاصله نزدیک به ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

کد خبر 482462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha