وزیر بهداشت در نامه‌ای خطاب به رییس اورژانس کشور درباره نحوه انتقال دانشجویان ایرانی که قرار است امروز از شهر ووهان چین به کشور بازگردند، دستور داد.

وزیر

به گزارش همشهری آنلاین، در متن نامه دکتر سعید نمکی خطاب به دکتر پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور آمده است: «بدینوسیله مدیریت نقل و انتقال دانشجویان منطقه ووهان چین در کلیه امور مربوطه به جنابعالی محول می‌گردد. شایسته است با هماهنگی معاونین محترم بهداشت و درمان به گونه‌ای عمل گردد که:

۱- حتی‌الامکان مسافرین ورودی مستقیماً از پای پرواز به محل قرنطینه منتقل شوند که در این راستا، امور مربوط به کنترل گذرنامه و غیره می‌تواند به شکل فوق‌العاده و ویژه از طریق رایزنی با مسئولین ذیربط صورت پذیرد.

۲- هرگونه تماس و مواردی از قبیل استقبال خانواده‌ها از این عزیزان به شدت جلوگیری گردد و موارد به نحو مقتضی به اطلاع عموم برسد.»

بنا بر این گزارش، وزیر بهداشت دیروز اعلام کرد هواپیماهای مخصوصی بامداد سه‌شنبه ۱۵ بهمن برای بازگرداندن ۷۰ دانشجوی ایرانی ساکن شهر ووهان در چین به این شهر اعزام می‌شود. سعید نمکی گفت: این پرواز متشکل از ۵ نفر از پرسنل زبده ما شامل متخصص عفونی و پرسنل اورژانس است. همچنین برای همه خدمه پروازی این هواپیما تمهیدات لازم از نظر حفاظت از ویروس فراهم شده است.

وزیر بهداشت این را هم گفت که این ۷۰ دانشجو پس از بازگشت، ۲ هفته در قرنطینه خواهند بود و سپس می‌توانند به خانه‌های خود بروند.

کد خبر 482455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha