سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

فرماندار خلخال گفت: پروژه‌های اولویت‌دار این شهرستان با هدف تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و هم اکنون ۹۰ درصد آنها اجرایی شده است.

افتتاح

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، فریدون بابایی در آیین افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی خلخال در استان اردبیل افزود: این پروژه‌ها برای افزایش اشتغال‌زایی تولید مورد توجه دولت قرار گرفته و در حال حاضر ۹۰ درصد از مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی خلخال نیز به تبع ستاد استانی تحقق یافته و برای تحقق باقیمانده مصوبات نیز از طریق مرکز استان و شهرستان تلاش می‌شود.  

وی بیان کرد: با توجه به فعال شدن سامانه نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی "نیپا" ثبت پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی در این سامانه پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و دستیابی به تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان را سبب خواهد شد.  

او اضافه کرد: دولت با توجه به کمبود منابع مالی به واگذاری این پروژه‌ها به بخش‌خصوصی تاکید دارد و به جد در استان‌ها پیگیر این موضوع است به طوری که مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان دبیرخانه اقتصاد مقاومتی به دقت فعالیت ادارات را در این حوزه رصد می‌کند.  

فرماندار خلخال گفت: در کنار بهره‌گیری از توان نیروی انسانی متخصص و ماهر باید با مبارزه جدی و گسترده با عوامل و زمینه‌های رانت و ویژه‌خواری‌ها سعی شود تا به مفهوم واقعی رونق تولید اتفاق افتاده و در مسیر تحقق اهداف اشتغال نیز از این ظرفیت و توان استفاده شود.  

بابایی تولید محوری و رونق تولید را منوط به اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی در ابعاد واقعی‌تر ذکر کرد و افزود: در استان برای تحقق شعار سال با تاکید استاندار اردبیل هدف‌گذاری شده تا با حمایت از صاحبان واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل نسبت به احیای آنها با تزریق تسهیلات سرمایه در گردش و ایجادی اقدام شود.  

فرماندار خلخال بیان کرد: در مسیر تحقق اشتغال پایدار در این شهرستان با جمعیت بیکار قابل توجه چاره‌ای جز رونق تولید در ابعاد کشاورزی، صنعتی، گردشگری و خدماتی وجود ندارد و امیدواریم در بهترین شرایط و به نیت تحقق اقتصاد پویا وارد کار شده و اهداف متعالی را در این زمینه عینیت بخشیم.  

وی اظهار کرد: توانمندی در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه به وضوح دیده می‌شود و می‌توان با گسترش فعالیت‌های تولیدی و خدماتی، علاوه بر توسعه درآمد، به افزایش اشتغال‌زایی و اجرای اقتصاد مقاومتی نیز دست یافت.  

در این مراسم سرهنگ جهانبخش عطایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال نیز از اجرای ده‌ها طرح اقتصاد مقاومتی در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها که در ۱۶ عرصه اجرا شده با ارائه تسهیلات ارزان قیمت بانکی و با ارائه مشاوره‌های مورد نیاز از سوی بسیج سازنگی سپاه توسط مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح مناطق محروم روستایی اجرا شده است.  

وی گفت: اصلی‌ترین هدف برپایی این نمایشگاه در کنار معرفی محصولات تولیدی شهرستان خلخال، کمک به تولیدکنندگان، حمایت از آنان و ایجاد فضای کسب و کار برای خانواده‌ها و کمک به معیشت رونق اقتصادی آنها است.  

در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی خلخال، که به‌مناسبت گرامیداشت دهه فجر در محل سالن ورزشی معلم این شهر دایر شده تولیدات گیاهی، لبنی، داروهای گیاهی، عسل و ترشیجات، صنایع دستی ، محصولات کشاورزی و تولیدات مجریان طرح‌های اقتصاد مقاومتی بسیج، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای خلخال در قالب ۳۰ غرفه به معرض نمایش و فروش گذاشته شده و به مدت ۳ روز در معرض بازدید علاقمندان است.  

کد خبر 482432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha