نوعی از دریچه‌های آدم‌رو و آبگیر در یکی از صنایع همدان برای نخستین بار در کشور طراحی و تولید شد که می‌تواند ۲ برابر بارِ حد مجاز استاندارد را تحمل کند.

دریچه فاضلاب

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرکل استاندارد همدان در این‌باره اظهار کرد: دریچه‌های آدم‌رو و آب گیر (کلاس C۲۵۰) در حاشیه جدول‌های خیابان‌ها کاربرد دارد.

محمد مددی اضافه کرد: شرکت ذوب ریزان همدان در سال ۹۴  برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت نشان ملی استاندارد ایران برای تولید دریچه‌های آدم‌رو و آب گیر، برای مناطق تردد وسایل نقلیه و پیاده‌رو شد.

وی گفت: این شرکت به‌تازگی با طراحی به‌وسیله نرم‌افزارهای طراحی و تحلیل استاتیکی و دینامیکی، توانست وزن دریچه‌های چدنی را کاهش داده و ظرفیت تحمل بار آن‌که مطابق استاندارد باید ۲۵۰ کیلو نیوتن باشد را تا ۵۰۰ کیلو نیوتن افزایش بدهد.

مدیرکل استاندارد استان همدان با تأکید بر این‌که دریچه‌های آدم‌رو و آب گیر باید دارای ایمنی کافی مطابق با استاندارد باشند، افزود: در صورتی‌که از محصولات غیراستاندارد استفاده شود، موجب خسارت‌های جانی و مالی به مردم کشور می‌شود.

مددی گفت: رعایت استانداردها در شکوفایی و پویایی اقتصاد کشور نقش مؤثری دارند و سازمان ملی استاندارد ایران در سال رونق تولید همراه و همیار تولیدکنندگان است و آنها را به سمت ارتقا و بهبود کیفیت هدایت می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت و رعایت استاندارد می‌تواند علاوه بر رونق بازار داخلی از ورود کالاهای غیرضروری خارجی نیز ممانعت کند.

کد خبر 482399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha