سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به زمان دادگاه رسیدگی به پرونده روح‌الله زم درخصوص افراد دیگری که در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند نیز توضیح داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن در نوزدهمین نشست خبری خود در مورد پرونده روح‌الله زم گفت: خبر صدور کیفرخواست درست است و این پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارجاع شده است.

وی ادامه داد: به این دلیل که قبلا هم در مورد وی پرونده‌ای تشکیل و کیفرخواستی هم صادر شده بود، به موجب قانون باید به صورت توأم به پرونده‌ها و اتهامات رسیدگی می‌شد و الزاما با توجه به سابقه قبلی به این شعبه فرستاده شده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: هنوز زمان رسیدگی به پرونده تعیین نشده است، شاید امروز انجام شود. البته برای این پرونده وقت رسیدگی نزدیک تعیین می‌شود.

اسماعیلی گفت: غیر از متهم اصلی، ۵ نفر در این پرونده در بازداشت هستند. البته هنوز کیفرخواست این افراد صادر نشده و شاید طی این روزها کیفرخواستشان صادر شود.

وی ادامه داد: افراد زیادی در این پرونده اسامی‌شان مطرح است و کار تحقیقات و راستی‌آزمایی در حال انجام است.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: خیلی‌ها در این پرونده خودمعرف و خوداظهاری داشته و اظهار پشیمانی نسبت به ارتباطات خود با شبکه را اعلام کرده‌اند که حتما مراعات قانونی با آنها می‌شود.

اسماعیلی درخصوص علنی برگزار شدن جلسات رسیدگی گفت: علنی بودن دادگاه نیز به تشخیص و از اختیارات رئیس دادگاه است.

کد خبر 482396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    مردم ایران امروز دچار سیاست زدگی شده اند و حوصله پرونده زم و غیره را ندارند. الان نشاط و رهایی از اخبار بد و افسردگی و ایجاد همبستگی ملی نیاز اصلی جامعه ماست.