استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

بافت فرسوده شهر دوگنبدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸ به گچساران سفر کرده بود در بازدید از واحدهای مسکونی نوسازی شده شهر دوگنبدان گفت: طرح ساماندهی بافت های مسکونی و تجاری احیای شده شهر دوگنبدان نمونه موفق مشارکت مردم و مسئولان برای انجام کارهای بزرگ است.

محمدباقر نوبخت افزود: اجرای این طرح سبب تحقق عدالت اجتماعی و تحقق سرپناهی ایمن برای شهروندان این شهر شده‌است که جای خرسندی دارد.

وی گفت: با تکمیل این طرح در آینده نزدیک شاهد بهره مندی سایر شهروندان ساکن این مناطق در شهر دوگنبدان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره این طرح افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره، ۶۰میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و کمک هایی مانند تخریب رایگان بازسازی و نوسازی شده است.

حسین کلانتری گفت: تسهیلات پرداخت شده تا 3 سال دوره تنفس، 4  درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت فرسوده دوگنبدان نخستین طرح ساماندهی این مناطق پیش از وقوع حادثه ای چون زلزله در کشور است.

غلامرضا تاجگردون افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح با مشارکت خوب دستگاه های خدمات رسان و مردم مطلوب است.

وی گفت: بافت تجاری بازار مرکزی شهر دوگنبدان نیز در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ساماندهی شده است که باعث تحول اساسی در سیمای این شهر شد.

مزایای نوسازی بافت های فرسوده

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری افزون بر رفاه  شهروندان سبب نشاط روحی و نجات از آسیب های اجتماعی زیادی شده‌است.

تاجگردون افزود: کاهش اختلاف طبقاتی و دسترسی مردم مناطق فقیرنشین به زیرساخت‌هایی چون کتابخانه، فرهنگسرا، فضای سبز و پارک از دیگر مزایای این طرح است.

وی از افزایش تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان خبر داد.

غلامرضا تاجگردون افزود: در حال حاضر میزان تسهیلات بلاعوض نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۶۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض نیز ۱۱۰ میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: امسال یکهزار و ۱۳۴ میلیارد ریال برای نوسازی  یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

وی افزود: از این میزان اعتبارات ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی به صورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

تاجگردون گفت: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول یکهزارو ۶۰۰ متر از کیامرثی تا محله سادات هم‌اکنون  اجرا شده که امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره‌سازی در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۱۹۳ خانه در مسیر عملیاتی این طرح  خریداری شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از این طرح  تاکنون نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق داشته است.

شهر ۱۰۷ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران است.

کد خبر 482391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کهگیلویه و بویراحمد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha