استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی واقع در مناطق دارای بافت فرسوده و پایین شهر دوگنبدان شامل سادات،رادک،لبنان،مرکز شهر و دیگر نقاط این شهر نوسازی شده است.

بافت فرسوده شهر دوگنبدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه که روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۹۸ به گچساران سفر کرده بود در بازدید از واحدهای مسکونی نوسازی شده شهر دوگنبدان گفت: طرح ساماندهی بافت های مسکونی و تجاری احیای شده شهر دوگنبدان نمونه موفق مشارکت مردم و مسئولان برای انجام کارهای بزرگ است.

محمدباقر نوبخت افزود: اجرای این طرح سبب تحقق عدالت اجتماعی و تحقق سرپناهی ایمن برای شهروندان این شهر شده‌است که جای خرسندی دارد.

وی گفت: با تکمیل این طرح در آینده نزدیک شاهد بهره مندی سایر شهروندان ساکن این مناطق در شهر دوگنبدان باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره این طرح افزود: این تعداد واحد مسکونی با استفاده از ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره، ۶۰میلیون ریال تسهیلات بانکی بلاعوض و کمک هایی مانند تخریب رایگان بازسازی و نوسازی شده است.

حسین کلانتری گفت: تسهیلات پرداخت شده تا 3 سال دوره تنفس، 4  درصد کارمزد و ۱۵ سال دوره بازپرداخت دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر خدمات ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ واحد مسکونی دیگر در بافت فرسوده شهر دوگنبدان در حال نوسازی است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بافت فرسوده دوگنبدان نخستین طرح ساماندهی این مناطق پیش از وقوع حادثه ای چون زلزله در کشور است.

غلامرضا تاجگردون افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح با مشارکت خوب دستگاه های خدمات رسان و مردم مطلوب است.

وی گفت: بافت تجاری بازار مرکزی شهر دوگنبدان نیز در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید ساماندهی شده است که باعث تحول اساسی در سیمای این شهر شد.

مزایای نوسازی بافت های فرسوده

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری افزون بر رفاه  شهروندان سبب نشاط روحی و نجات از آسیب های اجتماعی زیادی شده‌است.

تاجگردون افزود: کاهش اختلاف طبقاتی و دسترسی مردم مناطق فقیرنشین به زیرساخت‌هایی چون کتابخانه، فرهنگسرا، فضای سبز و پارک از دیگر مزایای این طرح است.

وی از افزایش تسهیلات بانکی بلاعوض و ارزان قیمت نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان خبر داد.

غلامرضا تاجگردون افزود: در حال حاضر میزان تسهیلات بلاعوض نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان ۶۵۰ میلیون ریال و تسهیلات بلاعوض نیز ۱۱۰ میلیون ریال است.

وی تاکید کرد: امسال یکهزار و ۱۳۴ میلیارد ریال برای نوسازی  یکهزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده دوگنبدان اختصاص یافته است.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این اعتبار به صورت تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای نوسازی این تعداد واحد مسکونی در نظر گرفته شده که بر اساس توافق با بانک‌ها مشکلی برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد.

وی افزود: از این میزان اعتبارات ۲۰۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض و مابقی به صورت تسهیلات بانکی پیش بینی شده است.

تاجگردون گفت: بازگشایی رینگ معابر به عرض ۲۰ متر و طول یکهزارو ۶۰۰ متر از کیامرثی تا محله سادات هم‌اکنون  اجرا شده که امسال ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح از جمله طراحی بدنه و جداره‌سازی در نظر گرفته شده‌است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ۱۹۳ خانه در مسیر عملیاتی این طرح  خریداری شد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از این طرح  تاکنون نقش مهمی در شتاب بخشی به احیای واحدهای مسکونی و بهبود تردد مردم در این مناطق داشته است.

شهر ۱۰۷ هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران است.

کد خبر 482391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha