معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که مدیریت مصرف برق و گاز فصل و زمان ندارد و فقط محدود به برق نیست، در فصل سرد سال هم اگر مصرف مدیریت‌ شده نباشد، احتمال بروز مشکلاتی وجود دارد.

برق

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حسین صالحی گفت: با توجه به این‌که اکثر نیروگاه‌های تولید برق کشور، سیکل ترکیبی یا گازی است، افزایش مصرف گاز به دلیل برودت هوا در فصول سرد، گاهی امکان دارد تأمین گاز موردنیاز نیروگاهی را با اشکال مواجه کند و در نتیجه، تولید برق تحت تأثیر قرار گیرد.

وی با تصریح این‌که به‌واسطه اعمال مدیریت مناسب، تاکنون شاهد بروز چنین مشکلی نبوده‌ایم، گفت: اگر مصرف گاز هم از سوی مشترک مدیریت‌ شده نباشد، همراه با برودت شدید هوا و افزایش سرانه مصرف گاز امکان افت فشار وجود دارد و تأثیر آن فراگیر خواهد بود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز تأکید کرد که مدیریت مصرف سرانه برق، نیاز به تولید انرژی برق را کاهش خواهد داد و این امکان به وجود خواهد آمد که مصرف گاز نیروگاهی نیز مدیریت شود.

صالحی  اعلام کرد: سال گذشته پاداش ٥ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومانی به مشترکین کشاورزی به دلیل مدیریت مصرف و همکاری آنها با این شرکت اعطاء شده است.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام‌شده مقرر شده که مشترکین برقی که با مدیریت مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف برق داشته باشند، مشمول تخفیف و پاداش شوند که البته این موضوع در دست بررسی است و در صورت قطعی شدن، ابلاغ خواهد شد.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز، استان فارس از مشترکین برق خواست که با مدیریت مصرف برق از احتمال بروز خاموشی جلوگیری کنند.

صالحی آخرین خاموشی در شیراز را مربوط به سال گذشته عنوان کرد و گفت: به‌طور قطع نمی‌توان گفت که خاموشی در ماه‌های آینده نخواهیم داشت، چون شبکه‌ها هوایی است و امکان بروز مشکل وجود دارد.

وی بیان کرد: تجربه سال گذشته نشان از مدیریت مصرف برق توسط مشترکین به‌ ویژه مشترکین کشاورزی در تابستان سال گذشته داشت که موجب جلوگیری از خاموشی شد.

به گفته معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز ٢ درصد از مشترکین شرکت توزیع نیروی برق شیراز را مشترکین کشاورزی تشکیل می‌دهند و تقریباً ٣٥ درصد از مصرف انرژی مربوط این بخش از مشترکین است.

صالحی گفت: با نصب کنتورهای هوشمند کشاورزی از راه دور، مصرف انرژی را مدیریت می‌کنیم، فقط ۲ ماه در طول سال را از مردم خواسته‌ایم که مدیریت مصرف داشته باشند. نیازمند همکاری حدود ٢٠٠ ساعت مشترکان به‌ویژه کشاورزان در فصل تابستان هستیم.

وی عنوان کرد: با نصب ١٢ هزار کنتور هوشمند برای مشترکین کشاورزی، مصرف ١٨٠ مگاوات برق مدیریت شد.

کد خبر 482387

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha