مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قم گفت: حمل‌ونقل دام بدون پلاک بارکددار از ۱۵ بهمن‌ماه در مبادی ورودی و خروجی قم ممنوع شد.

دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدابراهیم داداشی افزود: در این طرح که بر اساس قانون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مورد ممنوعیت بارگیری، حمل، تردد و کشتار دام‌های بدون پلاک بارکدار بین استان‌ها صورت  می‌گیرد، بستری فراهم‌ شده تا واحدهای پرورشی دام دارای شناسه‌ای ۱۵ رقمی به‌عنوان شناسه جهادی شوند.

وی اظهار کرد: این ۱۵ رقم نشان‌ دهنده اطلاعاتی از جمله کشور، ‌استان، کد واحد دامداری و کد دام است. اگر از یک واحد دامپروری دام‌ها به مقصد کشتارگاه یا واحد پرورشی در استانی دیگر حمل شود، شماره پلاک‌ها در سامانه قرنطینه سازمان دامپزشکی ثبت و مجوزی برای حمل دام صادر خواهد شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی قم بیان کرد: در صورتی‌که مسئول فنی کشتارگاه یا واحد پرورشی مبدا از صحت شماره پلاک‌ها در سامانه اطمینان حاصل کند، دستور تایید تخلیه را صادر می‌کند.

داداشی گفت: اجرایی شدن طرح از قاچاق دام جلوگیری می‌کند. این طرح شرایطی فراهم خواهد کرد تا نقل‌وانتقال دام سالم در بستر مشخصی صورت گیرد و از انتقال دام بیمار از استانی به استان دیگر جلوگیری شود. همچنین در این مورد برای نقل‌وانتقال دام از مجتمع دامپروری دامشهر قم باید سلامت دام توسط مسئول فنی تایید، پلاک‌کوبی صورت گیرد و گواهی حمل صادر شود.

این مسئول اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد از حمل‌ونقل دام در استان قم در بستر قانونی و با تایید مسئول فنی واحدها صورت می‌گیرد و با اجرایی شدن این طرح از وقوع درصد بالایی از تخلفات جلوگیری به عمل می‌آید.

در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار راس دام سنگین، شامل گاو شیری و گوساله پرواری در قم پرورش داده می‌شود که تقریبا بیش از ۶۰ درصد جمعیت گوساله پروار است.

کد خبر 482386

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha